Cache

Tags:    cache billeder

Hej Udviklere.

Jeg har fundet ud af at mit website er enormt tungt og vil gerne cache mine billeder, men hvordan?

Har Googlet spørgsmålet, men kommer kun frem til noget .htaccess og denne fil bruger jeg jo ivrigt på pæne links og diverse andre ting - så er det nogle andre muligheder?

Hvis ikke der er, hvordan gør I så?

Problemet er reelt at jeg har et styk baggrundsbillede som fylder næsten 2mb! Hvorfor skal den fylde så meget, det er png - men spørg mig ikke, det er min designer som laver det. Jeg kan bare se at den suger en del for hvert klik der er, så hvis jeg kan ligge filen hos brugeren så slipper jeg for så meget trafikforbrug.

Prøv selv: http://danskelforum.dk/ < baggrunden loader først som sidst og den loader hele tiden.



Indlæg senest redigeret d. 02.10.2013 18:58 af Bruger #17610
5 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 22 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan nøjes med et 1px bredt billed hvis det passer det @Martin siger



Efter hvad jeg lige kan se på din baggrund så ligner det en gradient. Hvis det er tilfældet, så kan du måske f.eks. nøjes med 10px bredt og så sætte background-repeat til repeat-y (y-repeat, eller hvad den lige hedder).



Jeg ville starte med at lave sprites (1px bred baggrund) og bruge repeat. Hvis det ikke hjælper så er der råd for det, men tror jeg absolut det vil så du ikke gider rode mere i det.
Du kan også sætte expiration på de data du sender ud til brugeren, så vil browseren se på hvornår den udløber før den skal hente en ny fra serveren og dermed bruges den fil den allerede har hentet lige før indtil den får at vide filen er udløbet og skal hente en ny igen.



Kan du ikke lave om på kvaliteten af baggrundsbilledet? Eller bedst helt fjerne den? 2 mb er helt hen i hegnet!



Jeg kan se i koden at min designer har lavet følgende på selve baggrunden, så undrer man sig hvorfor indhold baggrunden ikke er lavet på samme måde.

Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Tak for svarene allesammen.



t