Brug af JOIN i mysqli?

Tags:    mysqli php

Hvordan benytter man JOIN, har kigget lidt rundt på nettet og syntes ikke jeg kan finde et ordentligt svar(eller det virker i hvert fald ikke)

Mine databaser
Fold kodeboks ind/udSQL kode 



Min PHP Kode / Skal lige siges at jeg på sammen side henter andet ud med MySQLI så det er ikke forbindelsen til serveren den er galt med
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Håber nogle kan hjælpe, for har prøvet lidt af hver!



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er du sikker på at der findes en bruger ($_SESSION['id']) med en tilhørende makker hvor status = "aktiv" ?

Virker `makker.bruger_id` ? I mine øjne ligner det et fuldt kolonne navn, og ikke tabel + kolonne som ved: `makker`.`bruger_id`



Indlæg senest redigeret d. 08.10.2013 11:24 af Bruger #10216
Og problemet består i?

Har du prøvet at checke error output:
print_r($mysqli->error);

:)



At den ingen ting viser i min select.

Den skulle gerne skrive navnet fra tabellen 'bruger' hvis 'ID' macther med 'makkerid' i tabellen 'makker'

Den skriver ikke engang nogle fejl ud



Ja det er jeg.

Nu har jeg kigget lidt mere på det og prøvet mig endnu mere frem og nu virker den :S



DEN NYE KODE
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Den gamle kode
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




`tabel.kolonne` er ikke gyldigt medmindre en hel række eller tabel hedder sådan.
`tabel`.`kolonnenavn`, `tabel`.kolonnenavn, tabel.`kolonnenavn`, tabel.kolonnenavn er gyldige



Desuden brugte han også ´makker.makkerid´ fremfor `makker.makkerid` ... Ved ikke om det gør noget, men jeg har aldrig set nogen med vilje valgt at skrive ´tabel´.´felt´ fremfor `tabel`.`felt`



t