To labels med fork. dim. hvordan fanger jeg dem ?

Tags:    css

Hej

Er der nogen som gider hjælpe mig med et lille CSS problem ?

Sagen er den at jeg har fire bokse, hvoraf de tre har samme dimension og nu er mit, at jeg ikke kan "fange" den sidste boks i min <div>, som holder sammen på det hele, tre af mine <label>'s har en størrelse, men mit <label>'en, hvor mit <textarea> er har en anden dimension - lidt kode kunne måske hjælpe:

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


og her er den CSS'en:

Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Jeg har sat border på kasserne, så det er nemmere for jer, at hvad problemet er !

JsFiddle

EDIT:

Jeg har måske ikke fået forklare mig ordentlig, så jeg prøver igen !

Kasserne er konstrueret ved at give <label> nogle dimensioner - jeg "rammer" <label> tagget ved at "dykke ned" i #form_container label

Dette virker rigtig godt :)

Problemet er, at jeg har en <label> hvor jeg har et <textarea>, som ikke har de samme dimensioner som de 3 andre <label>'er.

Der hvor mit problem opstår er, når jeg forsøger at lave en separat style for den <label>, hvor <textarea> ligger i - det er det jeg ikke kan finde ud af !

Jeg har prøvet at give <label>'en et ID, men det virker ikke, da den bliver ved med, at tage dimensionerne fra #form_container label (den indeholder jo også selv en <label> !).

Hvis jeg selv kunne bestemme, så havde jeg lavet formen med nogle <div>'er med class="" og id="" og så havde den ikke være længere, men det må jeg ikke (for min lærer !) - better do as the teacher says !

Metoden er også ganske brugbar (må jeg erkende), men læren glemte bare lige, at fortælle, hvad jeg skulle gøre i det "sjældne" tilfælde, hvor felterne i formularen ikke er lige store (aaarrrggghhhhh).

Til de (få ?) af jer der undre sig over, at man bruger et <label> i stedet for et <div>, så skulle forklaringen være, at det semantisk er mere korrekt at gøre det således.

EDIT#2

Så skulle problemet være løst :)

I min HTML tilføjede jeg et id til den sidste <label> i linje 15, så den nu ser således ud:

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


og i min CSS lavede jeg en ny regel:

Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Så nu sku' den ged være barberet :B





Indlæg senest redigeret d. 09.10.2013 00:26 af Bruger #16670
2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Forstår ikke rigtig hvad du mener men jeg kan sige at du måske skulle rette lidt på din css kode

Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Synes bare den er lidt rodet og bruger unødvendige mellemrum.

Prøv at definere det lidt bedre.



Forstår ikke rigtig hvad du mener men jeg kan sige at du måske skulle rette lidt på din css kode

Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Synes bare den er lidt rodet og bruger unødvendige mellemrum.

Prøv at definere det lidt bedre.


rodet og bruger unødvendige mellemrum. ??? - det må du altså lige uddybe !





t