ideer til projekt i csharp

Tags:    c# forslag

hej :3
da jeg er ved at lære csharp så vil jeg høre om i har nogle ideer til projekt i csharp som jeg kunne laver

end til vide har jeg lavet en gæstebog hvor jeg har bruget database
og et lille spil :)



7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad med en blog?



Skal det være til web, desktop, server?? hvad skal det være???

Hvis det er til web/server, kunne du prøve at lave en web service der sender/modtager xml eller json, omkring nogle data, den så kan gemme i en database. Det kunne f.eks. være en todoliste. Du kan så lave en web application, eller måske en desktop, eller måske en mobil applikation til Windows Phone 8, der så consumer denne web service og kan bruge dataene til at vise en simpel todoliste, samt oprette nye todolister, og gemme dem i denne database via din web service. På den måde kommer du igennem en hel masse forskellig teori, og projektet bliver måske også lidt mere spændende.



martin det lyder meget spændende din ide :)

men jeg meste til desktop :3



http://www.sourcecodester.com/c-sharp

Måske der er noget som kunne inspirere en smule ?





Har du ikke selv en masse projekter til derhjemme du ønsker at hjælpe dig i din hverdag?

Jeg har kodet en musik renamer til hjemmebrug fordi jeg hader når jeg smider 50 numre på en cd til min bil så kommer de nyeste numre ikke og spiller først og de fede numre kommer ikke i den rækkefølge jeg ønsker. Så den navngiver filerne efter min specielle sortering, eller efter navn, dato (oprettet, ændret) sortering der er lavet klar.
Næste projekt jeg gerne ville rode med er nok at lave en mini-pc til bilen som skal have en mindre harddisk. Her skal jeg have et program der kan synkronisere mit musik ud til den lille pc i bilen med det nyeste musik over husets (og bilens) wifi.

Ellers så er en logger eller exception wrapper altid guld værd! Det er noget du altid vil kunne bruge i alle projekter fremover for man skal altid kunne fortælle ekstremt meget og detaljeret om fejl selvom det måske kan være lidt tørt.



Ellers så er en logger eller exception wrapper altid guld værd! Det er noget du altid vil kunne bruge i alle projekter fremover for man skal altid kunne fortælle ekstremt meget og detaljeret om fejl selvom det måske kan være lidt tørt.


Har C# ikke libraries til at tage sig af logging... ved i hvertfald at Java har frameworks som log4j osv.



Indlæg senest redigeret d. 14.10.2013 13:09 af Bruger #4487
Ellers så er en logger eller exception wrapper altid guld værd! Det er noget du altid vil kunne bruge i alle projekter fremover for man skal altid kunne fortælle ekstremt meget og detaljeret om fejl selvom det måske kan være lidt tørt.


Har C# ikke libraries til at tage sig af logging... ved i hvertfald at Java har frameworks som log4j osv.

Jo der findes Log4Net, men derfor synes jeg stadig man kan få brug for sin egen. Har både selv og kollegaer har oplevet at vi skulle bruge Log4Net kunne give bøvl med den ikke skrev det ud vi forventede, på grund af ting i settingsfilen og så bruge relativt lang tid på at finde ud af hvorfor og så kan en logger selv være en god ting nemt at kunne smide ind. Man bestemmer selv hvor meget man vil have på jo og hvor avanceret den skal være. Så man kan lave en logger der kan håndtere dine exceptions som du ønsker, eller som har flere enkelte filer den logger til, måske en fælles for at have overblik, og så kunne slå dem til og fra som du synes.
Noget af det jeg ikke bryder mig om ved Log4Net er at du kun kan sætte et niveau du vil logge til, så hvis du fx KUN vil have debugging med så skal man vælge fx niveau 3 og så skrives der ud i flere logs også som man måske egentligt ikke ønskede at få med.



t