Koordinater for et punkt

Tags:    php canvas mysqli

Hejsa.

Jeg er hoppet tilbage til et projekt jeg har ladet ligge et stykke tid da jeg ikke følte det var helt færdig.

Jeg kunne godt tænke mig at tilbyde brugeren (Det er til dommere) at de kan sætte en situation op ved at placere forskellige brikker på en bane og ud fra den danne sig et overblik over situationer.

Nogle der har en god idé til hvordan jeg får det løst og får det gjort så denne situation kun vises under en bestemt kamp og at det kun er bruger x der kan redigere i den og flytte objekterne?



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lav et stykke javascript der fanger X,Y i et område på click event eller mousedown event. Derefter giver du brugeren nogle valg for hvad der skal være på koordinatet. Når du har info, sender du det til et server-side script.

Som besøgende, der skal se hvad der er plottet, læser du info fra database og outputter på en html-side, hvor du nemt kan udstikke div. grafikker med lidt CSS tricks.



Vil x,y altid være den samme uanset klienten?

Den med databasen var jeg klar over. Tænkte mere i forhold til hvordan jeg skal gemme koordinaderne?



XY vil altid være det samme.
Men det skal sættes i forhold hvor du bestemmer XY fra. F.eks. er nulpunkt i øvre venstre hjørne af browserens viewport, eller er nulpunktet i et element inde i viewporten.



t