Array til int

Tags:    java mysql

Hejsa

Jeg har et lille problem da jeg skal hive noget data ud af en database som skal bruges til at udregne et tal, som så skal opdateres i databasen.

det vil sige processen ser således ud:

1. en bruger skriver varenummer ind.
2. den bruger indtaster antal solgte vare (fx 1) af det varenummer.
3. SQLstatement der henter informationen i databasen ud fra det varenummer man indtaster. Her bruger man kun informationen om antallet af den pågældende vare som står i databasen, lad os sige 2 i dette tilfælde.

4. det resultset er gemt i et to-dimentionelt array kaldet objekt[][] = x.

Hvis jeg fx tilgår o[0] og printer det ud vil der komme 2 ud. Skal lave dette om til en int så jeg kan trække den ene fra den anden og så putte den nye variabel ind,

Hvordan gør man dette?

kildekode: http://pastebin.com/NLeam7aC





Indlæg senest redigeret d. 12.11.2013 20:10 af Bruger #17615
4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvilken datatype har du da på o[0]?

Tag en kigger på Integer.valueOf(o[0]), Integer.parseInt(o[0]) såfremt det er strings du har..

Edit: Det er vel ikke dit array, som du skal have konverteret til integer, når du henter værdien direkte i dit array vha. en key?



Indlæg senest redigeret d. 13.11.2013 06:32 af Bruger #16122
Det er ikke en string nej, så tror ikke jeg kan bruge de øverste. Har jo et object o, hvor hvis jeg printer o[0] ud får jeg det jeg har hentet fra databasen.

andre ideer?




Du kan caste dit object til en int.

Fold kodeboks ind/udJava kode 






Har fundet ud af det.. lavede mit objekt om til en string, og så om til en int :D nu spiller det maks! takker



t