IT og Økonomi

Tags:    uddannelse

Hej.
jeg er 33 årige mand som tænker på at starte på et uddannelse.

Har fået øje på HA(IT) PÅ CBS OG Diplom ingeniør på (IT og økonomi) på DTU.

Nogen har styre på hva der forkel mellem de to uddannelse?
Hvordan ligger job mulighederne ind i dette felt??
Er der overhovedet chance for at blive ansat når man er 37 år som ny uddannet??

Tak på forhånd



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Om du kan blive ansat kommer helt an på hvad du kan og især hvor meget du brænder for det. Hvis man som studerende på en it relateret uddannelse regner med, at man kan sætte sig på skolebænken og få det hele ind med ske, så kommer man måske igennem uddannelsen, men det er ikke sikkert man får ret meget at vælge imellem bagefter.





Om du kan blive ansat kommer helt an på hvad du kan og især hvor meget du brænder for det. Hvis man som studerende på en it relateret uddannelse regner med, at man kan sætte sig på skolebænken og få det hele ind med ske, så kommer man måske igennem uddannelsen, men det er ikke sikkert man får ret meget at vælge imellem bagefter.



Tak for dit svar.. :)
Så vil det sige at alderen spiller ingen rolle?
Med hensyn til at jeg brænder for det.. Jeg kan lide det så meget at jeg selv har lært via nettet at programmere. :)



Når jeg lige hurtigt kigger uddannelserne igennem, ser det ud til at IT og Økonomi på DTU fokusere mere på IT, med lidt økonomi ved siden af.
Og HA(it) fokusere mest på økonomi med lidt it ved siden af.

Men det er vel også logisk nok, efter som cbs er en "Business" Universitet og DTU er et "Teknisk Universitet.

Så tror du skal vælge hvad det er du vil mest af de 2 ting Økonomi, eller IT.

Med Hensyn til Alder, kan jeg ikke komme med nogen kommentarer, andet end at jeg håber da ikke det er et problem, skal selv starte på DTU som it ingeniør, i en alder af 31 år.



Jeg har selv en HA(dat) og en cand.merc(dat) ovenpaa, hvilket sidenhen er blevet erstattet af HA(it) og cand.merc(it). Har desuden undervist i datalogi paa baade HA(dat) og HA(it).

Det er fristende at sige, at hvis du helst vil forretningsdelen skal du tage paa CBS, og hvis du helst vil IT delen skal du tage paa DTU. Nu kender jeg ikke DTU uddannelsen saerlig godt, men jeg kan fortaelle at jeg idag sidder som senior udvikler i Nordea, hvor jeg programmerer i Java samt web teknologier, saa det er bestemt ogsaa muligt at gaa IT vejen via CBS uddannelsen. Det kraever dog at du laegger en masse arbejde i at laere at udvikle ved siden af, da det er begraenset hvor meget programmering du kommer ud for (udover foerste aar).

Mit bedste raad er at tage en snak med studievejledere fra begge uddannelser. Det giver klart den meste information. Hvis du er en dygtig udvikler tror jeg ikke det er saerlig svaert at faa et job som 37 aarig og nyuddannet.. men igen, det er vigtigt at du faar kodet roeven ud af bukserne igennem studietiden. Arbejdsgivere kigger meget paa din erfaring, og den faar du af at kode, ikke kun ved at sidde med naesen i en bog :)

Held og lykke med det!



t