Har problemer med at lære Python!

Tags:    python

Hej!

Jeg er 14 og vil virkelig gerne lære at programmere. Jeg kiggede på www.love2d.org og det var fedt, men savnede lidt flere tutorials og sådan, så jeg læste at Python var et godt programmeringssprog. Jeg bruger www.learnstreet.com lige nu, men har virklig store problemer med at forstå hvordan man bruger +=. -=, bruge loops, if, elif og else. Hvordan man skriver det hele op i en kode og hvad de egentlig gør. Det med at forstå hvad de gør gælder mest loops og +=, -=.

Jeg syntes bare det svært at forstå. Kan i hjælpe mig ud/give mig nogen råd ? :-)



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
+= betyder, at den pågældende variable er lig med sig selv + det næste input, så derfor:
Fold kodeboks ind/udPython kode 

samme er gældende for -=:
Fold kodeboks ind/udPython kode 


Loops kan være lidt svære at forstå. Man bruger primært loops til, at kører en liste af elementer igennem, listen kan så indehold alle mulige ting; tal, bogstaver, andre variabler, objekter, tja alt. og dertil findes der så forskellige loops:

while
for
foreach
osv.

men forestil dig, at du har en tekststring ( også kendt som string ) en tekststring er en liste af bogstaver, så her kan du med en loop kører igennem hvert enkelt bogstav:

Fold kodeboks ind/udPython kode 

som vil ende ud i
t
e
k
s
t
s
t
r
i
n
g

så det er den måde loops virker på, de kører igennem en liste af ting, i det her tilfælde en string, altså en liste af bogstaver.




Indlæg senest redigeret d. 20.11.2013 18:46 af Bruger #17081
Mange tak for forklaringen. Det giver mening. :-)!



t