Hvordan åbner/kører jeg en Python fil?

Tags:    python

Hej!

Indtil videre har jeg brugt Codecademy, men vis jeg nu gerne vil experimenterer med hvad jeg har lært i Python, hvordan kører jeg så filen så jeg kan se f.eks

Fold kodeboks ind/udPython kode 


Har downloadet Python 2.7.6 da det er det Codecademy lærer dig og jeg kan skrive og gemme det som .py, men ved dog ikke hvordan man kører det. Har søgt på internettet, men forstår ikke helt.

Håber i kan hjælpe. :)



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er flere muligheder.

Hvis du kører Windows, kan du bare dobbeltklikke på filen. Problemet her er at programmet kører men lukkes så hurtigt igen at du ikke når at se den udskriver teksten. En måde at forhindre dette på er ved indsætte denne linje til sidste som gør at den venter på du trykker enter:
Fold kodeboks ind/udPython kode 


En anden mulighed er at gøre det via. en konsol. Så skal du finde hen til mappen hvor din .py fil ligger via. kommandoen 'cd'. Når du er der kan du så skrive: python minfil.py.

Hvis den klager over ikke at den ikke kan finde Python, kan du enten skrive hele stien, "C:\Program Files\Python 2.7.6\python.exe" minfil.py, antaget at det er hvor du har installeret Python. En anden mulighed er at tilføje stien til din python installation til din 'PATH'. Det kan googles hvordan det gøres.

Hvis du sidder på Linux eller lignende og den ikke kan finde python kan du prøve: env python minfil.py.



Indlæg senest redigeret d. 23.11.2013 16:06 af Bruger #14645
t