Upload af større billede filer (spørgsmål).

Tags:    image

Hej,

Min svigerinde og svoger er i Australien i 6 mdr.
Og vil gerne bruge sin hjemmeside til at uploade billeder.
Men nu viser det sig at deres billeder fylder mindst 5 MB.
Og det er måske ikke accepteret i hosting (?).

Men det virker hvis det er mindre filer. Og der er sat i mb i filen på 10 mb.
Men det er hvis serveren der blokere for en vis begrænsning?.

Men findes der et mindre program man kan hente ned og ændre sine billeder til en mindre fil størrelse?.

Eks: Hvis de er 4+ MB - sæt ned til omkring 2 MB.
Uden at ødelægge kvaliteten. ?



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er i hvertfald tåbelig at uploade full-size billeder til et website og lade brugeren downloade 100 vis af feriebilleder á 5mb eller mere.

Der findes rigtig mange resize-programmer på markedet. De kan f.eks. bruge dette: http://imageresizer.codeplex.com/

Husk at resize en kopi af filen og IKKE originalen. Resize til f.eks. 1200 pixels på den længste led og upload derefter.


Alternativt kan de bare uploade full-size billederne til en dropbox folder som de så kan dele med dem de ønsker. Nemt og gratis :-)



Indlæg senest redigeret d. 26.11.2013 16:12 af Bruger #9814
Er ikke så meget inde i det med upload.

Men mit script jeg fandt på siden her. Laver 3 slags af samme fil.
Men hvor fejlen så opstår, siden den ikke acceptere og resize. Ved jeg så ikke.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 





Ærligt, det gad jeg ikke rode med når der findes en masse andre muligheder. Den kode du viser der uploader ikke noget, det er kun en masse variabel-definitioner ;-)



Ja, har ikke smidt alt op. :)




Hvad er den overordnede ide egentlig? For jeg kunne forestille mig der var mange andre bedre måder at gemme billeder på end at gemme dem på et tilfældigt website gennem et hjemmebygget script... Her tænker jeg lige lidt højt: Dropbox, Google Drive, Microsoft Skydrive, Flickr, Picasa, Apple Photostream ... Osv. Osv.

Jeg ville faktisk forslå, at de bruger en af de services eller måske sætter noget som en synology nas op, som de så kan uploade til og dele fra. I stedet for, at bruge et normalt webhotel. Da sådan noget som deling og sikkerhed allerede er indtænkt.



t