PHP syntax error

Tags:    php mysql

Hej

Jeg er i gang med at lære php + mysql og nu sidder igen, igen her hjemme og laver opgaver.

Mit problem er en irriterende syntax error, som jeg ikke lige kan huske hvordan det nu er med '' inde i "" - anyway, min manglende erfaring lader jeg udstille i alt sin pinelighed her:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg skal ikke have hjælp til løsningen af selve opgaven, men kun hjælp til at komme af med den der syntax error.

Her er kode linjen( nummer #9) i lidt større sammenhæng: (ja, formulerer mig ordentlig kan jeg sgu heller ikke !)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


på forhånd tak



Indlæg senest redigeret d. 26.11.2013 18:04 af Bruger #16670
4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv det her:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


edit: giver dog ikke ret meget mening at have <br/> og tekst inde i en table, du skal pakke det ind i td'er eller sådan :)



Indlæg senest redigeret d. 26.11.2013 18:27 af Bruger #3427
Prøv det her:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


edit: giver dog ikke ret meget mening at have <br/> og tekst inde i en table, du skal pakke det ind i td'er eller sådan :)


Ja, det er jeg klar over.

Koden som jeg postede er a-work-in-Progress, men det glemte jeg vist at tydeliggøre - helt klart min fejl !

Jeg ville selvfølgelig ikke bruge <br /> inde i et table - jeg havde ikke fjernet dem af den simple grund, at jeg ikke var nået til kodelinje endnu !

Men tak for dit svar

ps. dog er jeg ikke lige klar over, hvorfor jeg skal bruge de der curly brackets inde mellem <td></td> ? - hvis det er den korrekte syntaks, så har jeg ikke lært det endnu !






Indlæg senest redigeret d. 26.11.2013 21:31 af Bruger #16670
dog er jeg ikke lige klar over, hvorfor jeg skal bruge de der curly brackets inde mellem <td></td> ? - hvis det er den korrekte syntaks, så har jeg ikke lært det endnu !


Jeg benytter selv den måde at udskrive variabler i en string på, men der er flere måder at udskrive det på, de mest normale er nok dem her under.

1. concatenate string
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


2. complex (curly) syntax
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

eller
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Læs evt mere om strings på php's hjemmeside:
http://php.net/manual/en/language.types.string.php



Indlæg senest redigeret d. 27.11.2013 00:10 af Bruger #3427
dog er jeg ikke lige klar over, hvorfor jeg skal bruge de der curly brackets inde mellem <td></td> ? - hvis det er den korrekte syntaks, så har jeg ikke lært det endnu !


Jeg benytter selv den måde at udskrive variabler i en string på, men der er flere måder at udskrive det på, de mest normale er nok dem her under.

1. concatenate string
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


2. complex (curly) syntax
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

eller
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Læs evt mere om strings på php's hjemmeside:
http://php.net/manual/en/language.types.string.php



Hej Kenneth

Jeg snakkede med min lærer og han sagde, at den metode du bruger I dit eksempel #2 er noget som vi kommer til at bruge senere.

Jeg har gjort brug af den metode som du viser i dit eksempel #1.

Takker for din hjælp, samt uddybende svar.





t