SQL syntax

Tags:    mysql php

<< < 123 > >>
Jeg er i gang med et nyhedssystem, hvor det er muligt for brugeren at kunne loade nogle billeder med. Problemet er bare, at den ikke smider billederne ind i databasen eller folderen, men den skriver fint nyheden ind.

Der hvor jeg er kommet frem til at fejlen må være er her (fejl fundet ved hjælp af die(print_r($files)):
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg modtager denne "You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1"

Jeg har nu ledt og ledt og ledt. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad det er der er galt. Nogen der kan hjælpe? :s




26 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Utroligt nok, virker det endnu ikke.
Den loader endnu ikke billederne op i newsmig folderen på serveren, og den skriver hellere ikke billede navn/adresse ind i tabellen.

På nuværende tidspunkt ser scriptet således ud.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




se din form sådan ud ?? (det skal den)
Fold kodeboks ind/udKode 


læg mærke til name="file[] det er det du spørger på i $_FILES["file"]

hvor er input til archive, skal også ligge i din form, den har du lagt på efterfølgende

hvorfor har du die på linje 90 ??, så vil du aldrig komme vidre
foreach($files as $file) die(print_r($files));
skal se sådan ud
foreach($files as $file)




Formen ser sådan ud ja.

die(print_r($files)); har jeg taget med, for at se hvorfor den ikke loader billederne op.



Jeg tror din move_uploaded_file() fejler. :) Du har lidt for mange niveauer af betingelser. Det gør det svært at læse og fejlsøge. Der er også tilføjet lidt ekstra error handling. Prøv at se om du kommer videre fra denne.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Jeg prøver :)
Men venter lige til jeg har styr på mysqli nu, har jeg besluttet.



udemærket beslutning
og slå så lige din fejl visning til, og fjerne din undertrykning af fejl, fjern @ i
if (@move_uploaded_file($_FILES[

kontroller display_error og error_reporting er sat til i php.ini
display_errors = On
error_reporting = E_ALL | E_STRICT


enten passer din mappe structur ikke med det du angiver eller din sql passer ikke med dine tabeller



<< < 123 > >>
t