Dropdown box accepteres ikke

Tags:    php mysql

Jeg har et site på http://racefun.dk/klub/secret2test.htm
her har jeg forsøgt at implementere dropdown box som Kasper har lavet en artikel om:
http://www.udvikleren.dk/artikler/33/videre-med-php-mysql
men mit problem er at når jeg vælger opdateres hele siden og jeg er tilbage ved scratch, jeg kan altså ikke bruge noget valg til at vælge data i databasen.




7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Øverst kan du skrive:

$order = (isset($_POST['order'])) ? $_POST['order'] : '';



Indlæg senest redigeret d. 02.12.2013 12:06 af Bruger #17081
Short tags (<?) vil jeg gerne fraråde brugen af. - Dette kan være slået fra på diverse hosts, og der kan opstå diverse konflikter.

Bemærk at artiklen du kigger på er fra 2001, og der er sket meget siden da.

I stedet kan du skrive <?php

Foruden dette er $php_self undefined. Enten kan du gøre brug af $_SERVER['PHP_SELF'] eller blot lade din action stå tom (action="" eller lade være med at definere den)

Brug gerne enten method="post" eller method="get" for at afgrænse hvilket resultat du ønsker at modtage - ingen grund til at overdimensionere.

Din form kan deraf se ud som følgende

Fold kodeboks ind/udHTML kode 




Indlæg senest redigeret d. 02.12.2013 13:43 af Bruger #17260
Hvis du har opsat den som en formular og den poster til sig selv kan du hive fat i post resultatet og lave dine sql ud fra det.



Har du submitted dine data vha. en form, vil de være tilgængelige i efterfølgende forespørgsel gennem $_POST globalen. For at give et eksempel på hvordan disse initialiseres giver jeg lige et eksempel:

Frontend (klient-side)
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Backend (server-side)
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Hvis blot du arbejder med en form modtager du dine data, og så vil du kunne benytte dem lige så tosset som du har lyst til i følgende kald.



Hej umiddelbart tror jeg at det er selve siden det hele er lagt ind i der skaber problemet.

selve koden til det jeg har lavet er:

Fold kodeboks ind/udKode 





det virker ikke, jeg satte det ind øverst efter <?



Hej Nicklas
short tag havde jeg spottet og ændret, tak

Ja der er sket meget, nye ting dagligt :) skøn verden.

opsætningen du viser virker, TAK, tusind tak.

kan man få boksen til at vise hvad der er valgt og ikke hoppe tilbage til første linje?





t