Skift fra Python til C#

Tags:    programmering

Hej!

Jeg stod og tænkte på at skifte til C# da Untiy3D f.eks bruger det og Python ser ikke ud til at være det bedste at lave spil med.

Da jeg godt ved at det med spil kan tage noget tid før jeg når dertil, vil jeg bare gerne spørge om det lyder som en god idé at lærer Python, det basiske og få en ordentlig forståelse hvordan det fungerer og så at hoppe over og lære det basiske af C# og hvordan man bruger det. Jeg tænker at så har jeg vel lidt nemmere ved at lære det da jeg har set hvordan man ligesom gør det hele, selvom man selvføgelig gør det lidt forskelligt i Python.

Hvad tænker i dog? :-)




4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det lyder som en rigtig god plan at gå ind i Unity3D, de er blevet
virkelige store indenfor Game Engine genren, og konkurrer nu med nogle
af de helt store spillere, så som UnrealEngine og CryEngine.
En af de grunde til at Unity3D har vokset sig store, er dels at de har
et rigtigt godt og brugervenligt interface og dels er det muligt
at udgive sine spil til mange forskellige platforme (med få modifikationer til sin originale kode).

Men alt dette har du selv muligheden for at tjekke ud ved at downloade Unity3D
og så ellers komme igang med at lave spil. Men et godt lille råd inden
du starter for dig selv, ville være at følge denne video, og et par andre
inden du går igang med dit eget spil :)

Video: http://www.youtube.com/watch?v=QKsGUkPw6o0

Og lige et ekstra godt råd, hvis du har tænkt dig at lave et MMORPG, så drop den idé
og fokuserer på nogle af de idéer du har til nogle mindre spil :)



I stedet for at skifte sprog, hvorfor benytter du dig så ikke af Boo i Unity3D. Boo er en dialekt af Phyton, og da det ligner du allerede har evner inden for dette sprog, ser jeg ingen grund til at skifte. Du kan lave fuldstændigt det samme i Boo, som du kan i c# i Unity3D.


Lige et hurtigt lille eksempel på Boo i Unity3D
Fold kodeboks ind/udPython kode 




Aaaah, det bare fordi jeg havde hørt på deres forum at ikke særlig mange brugte C# og C# havde flere tutorials. Vil helt klart skifte til Boo så når det kommer så langt. Kan du måske anbefale nogen gode tutorials måske?

Og lyder det som en god plan at gå ind i Unity3D?

Mange tak for svaret, jeg vil give Karma snarest, vil bare lige se om der kommer flere. :)



Hehe, bare rolig. MMORPG er det sidste jeg vil gå efter at lave ligenu. :) Tak for dine gode svar, det var virklig dejligt at få en andens mening.

Har prøvet at lære mig selv mange gange at programmere, men alle gange gik jeg bare ind og prøvede at lave spil uden at lære det basiske om hvordan man programmere eller det basiske i det nuværende sprog.

Denne gang er det gået meget bedre fordi jeg har fokuseret på at lære det basiske og det jeg meget glad for :D

Dejligt at høre din mening, nu ved jeg jeg ikke rusher alt for meget ud i det.
Jeg vil give dig en god portion karma (selvom jeg maks kan give 1 :P)

Have en fortsat god dag selvom stormen raser. :-)



t