En calculation table i java

Tags:    java

<< < 12 > >>
Hejsa.

Er helt grøn til Java.

Jeg kunne godt tænke mig at lave en calculation tabel i Java.
Altså den hvor hvor man har 1-10 horisontalt og vertikalt også ganger den blot ud fra den enkelte.

Nogen der kan give mig et prej hvor jeg skal henaf, jeg ønsker ikke et færdigt resultat, men et fingerpeg om hvor jeg skal henaf?



12 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 20 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det var de rigtige værdier.. Du manglede at formatterer dit output, som du gerne ville have det... Jeg skulle mene at denne løsning giver dig præcis, det du gerne vil have.

Fold kodeboks ind/udJava kode 


forskellen på System.out.println() og System.out.print() er at println skriver ud til System.out med "\n" (hvad der svarer til ny linje i slutningen af strengen, og det går print ikke.

Der er brugt "\t" for at lave tabs.



Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, vil du gerne lave en den "lille table", eller noget ligende ikke ?


Dette kan man blandt andet gøre ved at benytte sig af multi dimensionele tabler i java.

Et eksempel på dette kan være.

Fold kodeboks ind/udJava kode 




For at kigge på lige og ulige numre skal du kigge på mod funktionen. I java kan man benytte sig af % til at benytte denne.

Så vidt jeg ved er det ikke særligt nemt at formattere output til terminaler,da dette vidst ikke er med i jre som standard.

Lav i stedet outputtet til en HTML fil, hvor du kan formatterer :)



Her kommer det på måske lidt mere dansk :)

For at finde ud af om et tal er lige eller ulige kigger man på den division, hvor tallet bliver divideret med 2. Eller rettere sagt, man kigger på resten af divisionen, hvis den er 0 er tallet lige :)

20 % 2 = 0 = lige
21 % 2 = 1 = ulige

Med hensyn til at skrive til filer er det næsten det samme som at skrive til terminalen. Forskellen er her at man først selv skal lave en fil, der kan skrives til.
Dette kan b.l.a. gøres på følgende måde:

Fold kodeboks ind/udJava kode 


Denne kode både laver og skriver til en .html fil.

Det skal dog siges, at der er andre måder at skrive filer på end lige den her :)
Men er typisk denne jeg selv bruger, da den er rimelig simpel :)






Du skal også huske at tilføje de almindelige html tags både i start og slutningen.

Fold kodeboks ind/udJava kode 




Det er noget derhen af.
Men ikke helt som jeg ønsker.
Jeg har smidt et billede op der viser det http://mautone.dk/java/help.png

Jeg er total lost, da jeg altid har kodet i PHP

Kiggede koden igennem og kørte den. Den gør det næsten som jeg vil jo.
Men mangler lige det sidste.
Også skal jeg finde en måde at farve de lige tal en farve og tilsvarende for ulige



Indlæg senest redigeret d. 09.12.2013 14:52 af Bruger #15663
Fedt fedt fedt. Lige det der manglede.

Uden du løser det, kan du så sige hvor jeg skal prøve at kigge hvis jeg skal arbejde med lige og ulige numre og kunne farve dem, samt hvordan jeg laver det så jeg kan smide det i en fil.

Koden giver stille og roligt mening for mig



Den skal jeg lige have en gang mere og på lidt mere dansk :D
Meningen er også at det skal kunne laves som en HTML fil.
Kan du også hjælpe mig i gang der?



Så er jeg med på det. Super forklaret.
Men hvor placere jeg så den her % ?
Det med filen havde jeg fundet frem til. Nu skal jeg så bare finde ud af at få mit output som streng så jeg kan smide den streng i min fil.
Så hvor får jeg lavet den til en streng?



% kan bruges på følgende måde

Fold kodeboks ind/udJava kode 


Du har i forvejen det hele som string fra forrige opgave :)

Du kan nøjes med at gøre dette

Fold kodeboks ind/udJava kode 


Hvor du skifter System.out ud med writer :)

Så mangler du kun at tilføje html tags til din formattering, og så er den der :)





<< < 12 > >>
t