Softwareprogrammering!

Tags:    softwareudvikling

<< < 12 > >>
Hej!

Søger en person til kendskab til tingene bag en pokersoftware, da jeg går med en ide der bygger på samme principper som en pokersoftware.

Hvis i kender nogle programmører eller andre folk med kendskab til det, må i gerne melde jer på banen:)

Eller personer med kendskab til spil branchen, som ville høre ideen. Og evt indgå i et samarbejde.


Mvh Andreas



12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tror ikke at programmører vil være de rette at spørge, for når det kommer til systemer, som skal behandle penge, så er der en masse ting udover selve poker softwaren, man skal tage stilling til.

Jeg selv arbejder med spil (hos komogvind.dk og spilnu.dk) og at få en licens til at udbyde pengespil i Danmark er IKKE nemt og det er IKKE billigt.

Så udover software som kan gennemføre et poker spil så skal du dokumentere, at kortene bliver blandet korrekt (det tog os et par ugers arbejde at dokumentere vores random number generator korrekt).
Derudover skal alle brugernes træk kunne spores og dokumenteres. Og man skal i Danmark autentificeres med NemID, så det skal du hookes op til.
Og man skal via dit site kunne tilføje sig selv til ludomaniregistret, så man kan udelukke sig selv fra spil.
Og du skal analysere på, om det er sandsynligt, at en spiller er i gang med at hvidvaske penge til terrorisme.
Og din software skal leve op til Payment Card Industry Data Security Standard...det skal certificeres af et sikkerhedsfirma.
Og en masse andet, jeg forlængst har fortrængt.

Så at komme ind i pengespilsbranchen i Danmark er ikke noget man gør som et énmandsfirma.



Indlæg senest redigeret d. 14.12.2013 17:08 af Bruger #2695
Men vil du have et bud på hvordan jeg kommer bedst fra start??

Tja, hvis du har muligheden for det, så få lavet poker softwaren så den kan tage imod virtuel valuta, og lav en simpel hjemmeside til det.
Det vil ikke trække så mange brugere og du vil nok ikke tjene det helt store (reklame finansiering måske), men du vil få testet softwaren godt igennem.

Derefter skal du nok have en konsulent ind over til at hjælpe dig igennem certificeringen, så du kan få dig en spillelicens og alt det der hører til. Men som sagt, selvom vi har været i branchen i 13 år, så var det noget, der krævede en masse tid og kræfter, så det bliver dyrt!

Hvordan dokumenterede i dette, i skulle vel kunne dokumenterer, at det er en uniform fordeling ikke ?.. Og hvordan kan det være, at I har lavet jeres egen, og ikke har brugt en af de i forvejen eksisterende ?

Måske formulerede jeg mig lidt skidt. Vi har ikke lavet vores egen, men benytter os af Javas SecureRandom. Men vi skulle dokumentere, hvilken algoritme, den brugte, om der blev brugt hardware baserede tilfældighedsgeneratorer, hvordan vi helt præcis trækker tilfældige tal ud, hvilke ranges, hvordan der bliver seedet og så videre.

Så jeg var nødt til at læse Oracles kode for at finde ud af hvilken RNG algoritme, den bruger, og fandt så også ud af at den på en Linux platform bruger en PRNG algoritme (SHA2RNG svjh.) blandet med data fra /dev/urandom. Så måtte jeg ind i Linux kerne koden for at finde ud af, hvordan den fungerede...og Java PRNG koden seedes med /dev/random på Linux.
Og når vi skal bruge et tal mellem 1 og 6 (til en terning f.eks.) skulle vi beskrive i kode, hvordan vi får et tal udtrukket fra tilfældighedsgeneratoren ned i den range.

Og vi skulle levere et værktøj, som kunne trække et antal tilfældige bits ud af vores setup som certificeringsfolkenes matematikere så kunne analysere på.
Og et tool som kan generere vores udtrækninger...på 5-hjuls automater med 42 billeder pr. hjul skulle vi altså kunne levere en fil, med en million udtrækninger af fem hjulindstillinger med 42 muligheder pr. hjul.

Den slags dokumentation for hvert spil og for hvert sted i spillet, hvor vi benytter os af tilfældige tal.



Indlæg senest redigeret d. 14.12.2013 18:23 af Bruger #2695
Hvad vil du vide?
Pokersoftware er ikke så anderledes end alle mulige andre realtids flerbruger systemer.



Jeg går med en ide som jeg er 100 % sikker på kunne blive en stor succes.
Så mangler en med kendskab til programmering. Der kan lave et overslag på, hvor meget jeg skulle søge hos en evt investor.
Og fortælle lidt om hvordan vedlige holder en sådan software. Evt kunne personen gå med i et samarbejde, hvor jeg fortæller ideen, mod han underskriver en NDA.



Lige lidt omkring idéer:

Don’t worry about people stealing your ideas. If your ideas are any good, you’ll have to ram them down people’s throats.
- Howard Aiken


Ideas are not yours. They’re in the common consciousness. But how you perceive an idea is yours.
- King Sidharth


Og idéer er per definition meget abstrakt. Bliv konkret, først der skal du være bekymret for om der er nogle der stjæler idéen. Igen er der lang til at nogle hugger den, da alle har deres egne idéer som de arbejder på.



Nej kan godt høre der er en million ting at tænke på. Men intet er umuligt, kunne muligvis drive det fra udlandet.

Men vil du have et bud på hvordan jeg kommer bedst fra start??



Hej Robert,

et lille hurtigt spørgsmål, der går lidt ud over emnet i denne tråd, men som jeg håber du kan svare på alligevel :).

Du skriver at I brugte uger på at dokumenterer, at jeres random number generator fungerer korrekt. Hvordan dokumenterede i dette, i skulle vel kunne dokumenterer, at det er en uniform fordeling ikke ?.. Og hvordan kan det være, at I har lavet jeres egen, og ikke har brugt en af de i forvejen eksisterende ?.



Kender du et firma du kam anbefale ang programmering af softwarem? Og en dygtig konsulent virksomhed, med kendskab til branchen?



Ang. softwareudvikling ved jeg intet, for vi laver det hele selv.
Og vi brugte vores advokater til at hjælpe os igennem det juridiske. Så væltede spørgsmålene og kravene efterfølgende bare ned over os, og så måtte vi ellers bare tage dem så hurtigt vi kunne.

Mht. NemID så skal du være "tjenesteudbyder". Det kan du læse om på deres hjemmeside, og det kræver også nogle sikkerhedstests.

Sikkerhedstestene får vi udført hos nSense.



Nu da min ide ikke vil blive konkurrent til jeres side og software. Kunne det så evt. Være muligt at lave en form for møde, hvor min partner og jeg kunne stille nogle spørgsmål mht branchen?
Eller om du måske kunne give mig et navn, på en fra jeres firma der kunne tage stilling til, om det var noget i ville gave lyst til, at bruge tid på? :)



<< < 12 > >>
t