Lav en slider

Tags:    html

Hej alle sammen hvordan laver man en slider fra bunden som vil virke til firefox...

Nogen ideer det skal være inde for HTML, CSS, JavaScript, JQuery.

Og ikke .net sider.



3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 17 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er ikke fordi jeg ikke har lyst til at hjælpe, men har du overvejet at gå igang selv, og så stille spørgsmål når du løber ind i problemer, som du ikke selv kan løse?

For jeg går ud fra at grunden til at du vil lave den fra bunden er, at du vil lære hvordan man gør, og man lærer som regel bedst med 'trial and error' det er i hvert fald min erfaring.

Hvis det ikke er for at lære så vil jeg anbefale dig at bruge en af de mange gode plugins der findes ude på internettet allerede:

http://vandelaydesign.com/blog/tools/awesome-jquery-sliders/

Mvh. Andreas Voss



Hej Mathias.

Prøv vet at download Nivo Slider.
Læs koden og forsøg at skabe din egen ud fra det.

Som Andreas Voss skriver så kan du når du møder problemerne begynde at stille nogle konkrete spørgsmål og få hjælp til dem.

Det er lidt lige som at skrive, Hvordan bygger man sin egen bil?
Tag en bil, skil den af og kig og få inspiration (Det formodes dog at du ved noget om biler og hvordan det fungere).



Nej jeg vil gerne lærer det, men min personlige erfarning er at jeg lærer ved at begive mig ud i forskellige ting.

Og jeg vil bersalt gøre det for at lære og lave en slider som også virker til firefox... Da jeg skal bruge den til en video player...



Indlæg senest redigeret d. 26.12.2013 20:49 af Bruger #17607
t