OpenGL & DirectX

Tags:    opengl directx

Vis jeg laver et OpenGL program/Spil kan jeg så sælge det eller skal jeg betale nogen andre for det. Det samme for DirectX?.

Kan ikke rigtigt finde deres licenser så derfor spørg jeg her.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal ikke taenke paa betaling ved OpenGL eller DirectX. De er begge API'er som er gratis at bruge.



Det er GRATIS at bruge!
Du skal ikke betale nogen noget som helst, heller ikke hvis du saelger et software der bruger OpenGL eller DirectX. Det er bare API'er (Application Programming Interface) ikke andet.

...Men hvorfor egenligt begynde at spekulere paa de detaljer allerede nu? Siden du spoerger om disse ting gaar jeg ud fra at du ikke rigtigt kender til brugen af API'erne. Maaske du skulle bruge kraefter paa at blive god til benytte en af API'erne inden du overvejer om du kan saelge et software naar du bliver god. Du skal gaa en meget lang og stejl vej for at blive saa god til at programmere at folk rent faktisk vil betale for det software du laver. Jeg vil anbefale dig at finde nogle tutorials der kan hjaelpe dig igang og fokusere paa smaa simple projekter. Jeg ved ikke hvad du oensker at opnaa men hvis det blot er for at lave spil saa er OpenGL og DirectX virklig en haard noed at knaekke. Maaske det ville vaere bedre at overveje en spilmotor saa som Unity eller lign.



Indlæg senest redigeret d. 30.12.2013 18:31 af Bruger #1474
Nej ikke betaling men at sælge et spil som er lavet i Opengl/DirectX



Det er GRATIS at bruge!
Du skal ikke betale nogen noget som helst, heller ikke hvis du saelger et software der bruger OpenGL eller DirectX. Det er bare API'er (Application Programming Interface) ikke andet.

...Men hvorfor egenligt begynde at spekulere paa de detaljer allerede nu? Siden du spoerger om disse ting gaar jeg ud fra at du ikke rigtigt kender til brugen af API'erne. Maaske du skulle bruge kraefter paa at blive god til benytte en af API'erne inden du overvejer om du kan saelge et software naar du bliver god. Du skal gaa en meget lang og stejl vej for at blive saa god til at programmere at folk rent faktisk vil betale for det software du laver. Jeg vil anbefale dig at finde nogle tutorials der kan hjaelpe dig igang og fokusere paa smaa simple projekter. Jeg ved ikke hvad du oensker at opnaa men hvis det blot er for at lave spil saa er OpenGL og DirectX virklig en haard noed at knaekke. Maaske det ville vaere bedre at overveje en spilmotor saa som Unity eller lign.


Har det personligt med at have styr på tingene.

Jeg går i udfordringer for at lære og jeg lærer ekstremt hurtigt inde for programmering...

På bare 2 år lærte jeg at forstå 11 sprog nogen lidt mere og nogen lidt mindre. Og det lærte jeg kun ved at gå i store projekter og ikke de små, når jeg går i de små keder jeg mig...

Men tak for hjælpen, og ja kan godt OpenGL & lidt DirectX.

Vis du spekulere på alle de random ting jeg spørger om hjælp til er fordi jeg venter på nogen bøger så i mens keder jeg mig nogen gange og begynder på sådan nogen ting...



t