Reload side efter DELETE action

Tags:    php mysql

Hejsa udviklere!

Jeg er ved at lave et lille skoleprojekt, og jeg er faktisk næsten færdig.
Mit problem er bare - at jeg har et "Delete" link, som skal slette noget data som jeg henter fra min database.

Selve linket virker fint - og jeg kan få slettet det jeg nu skal slette. Problemet er nu, at jeg skal OPDATERE siden for at se, at jeg har slettet det jeg nu ønskede at slette. Det er jeg lidt træt af, for egentlig vil jeg jo gerne have, at det skal ske "for øjnene af en", og ikke når man opdaterer siden.

Mit link ser således ud:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Det er er plugin til WordPress, som jeg er ved at lave. Men det betyder ikke det store ift. kodningen. Altså, dette link linker ikke videre til en anden side, da selve linket forefinder sig i "admin.php" - jeg bruger en "isset" til dette, og her er den kode:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Som I kan se, så skal der komme en besked, når dataen er slettet - den besked kommer skam også, men jeg kan ikke se at den pågældende data forsvinder på min side, FØR jeg opdaterer siden.

Kan jeg gøre et eller andet?
Indsætte et stykke kode, så den automatisk opdaterer bare en DEL af min side, f.eks. bare en DIV eller <table> - det kunne være så klasse!

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe lidt med dette - har læst nettet tyndt :(((

MVH
Kucko



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kan du opnå ved at lave en asynkron forespørgsel vha. AJAX.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Indlæg senest redigeret d. 14.02.2014 18:55 af Bruger #18836
Jannik:

Nu har jeg ikke forstand på AJAX ..
Vil det sige, at jeg skal indsætte den funktion et sted? Og evt. hvor??

Beklager at jeg spørger så meget, men jeg er på bar bund :/



Du skal putte javascript koden ind i et <script> tag inde i dit HTML dokument. Og mht. det link, hvor du kalder funktionen, skal du putte det ind i <body> sektionen.



Hej Jannik,

Jeg er kommet lidt tættere på "målet".
Her er den kode jeg bruger p.t.:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Det virker fint nok - for den loader indholdet ind i den rigtige DIV (#refresh_creminder) - problemet er nu, at i stedet for at loade kun den div ind i den samme div (altså #refresh_creminder skal loades ind i #refresh_creminder - det er vel den eneste måde KUN at loade den div på?) så loader den HELE SIDEN ind i min div.

Dvs. jeg får alle menuer, billeder osv. ind i #refresh_creminder.
Hvad går der galt? Det er jo KUN det indhold i det pågældende DIV jeg vil have loadet ind ...

:((((((



t