Tekst der skifter hver dag

Tags:    kalender

Hej.

Jeg administrerer en hjemmeside, hvor jeg gerne vil have et sted hvor der står "Det sker der i dag", og så en liste med alle de arrangementer der er den pågældende dag, som selvfølgelig er lagt ind på forhånd i en vis periode frem. Dvs. at teksten automatisk skal skifte hver dag på hjemmesiden, og det er jeg ikke klar over hvordan man laver - er der nogen der ved det? Helst på den mest simple måde, som overhovedet muligt :)

På forhånd 1000 tak for hjælpen.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Bruger i et standard CMS system som f.eks. Wordpress eller er det hjemmekodet? Hvis det er hjemmelavet, hvad er det så lavet i?

Hvis det er et anerkendt standard CMS, findes der formentlig et plug-in der kan gøre det.



Det er en hjemmekodet hjemmeside, der udelukkende består af HTML (www.drf-d7.dk)



Google calendar har noget "Agenda view". Men om det kan laves med udelukkende javascript og html ved jeg dog ikke. Men et godt gæt er, at det er muligt.

Så tag et kig her: https://developers.google.com/google-apps/calendar/



Hvad med at ligge en text fil op med den data, der skal vises hvornår, også have lidt javascript der henter det ind på hjemmesiden ?

Så ville der dog, skulle ændres i text filen, for hver ny begivenhed, der skal tilføjes.



t