Tilpasning af javascript

Tags:    javascript

Hej alle sammen.

Jeg står over for en sikkert relativt let udfordring, som jeg tænker, at der må være en herinde der har løsningen på: Hvordan tilpasser jeg denne kode, så jeg bedre kan styre hvornår hvilken tekst skal være der? Jeg mener, hvordan jeg kan gøre, så jeg kan lægge ind i koden for længere tid ad gangen (i stedet for kun en kalendermåned ad gangen), samt hvordan jeg kan få den til at starte ved dags dato (17. februar 2014) i stedet for d. 1. i måneden.

På forhånd tak for hjælpen.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 




4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kunne jo med fordel opbevare den slags information i en persistant data store, såsom en database, et xml dokument eller evt bare et tekstdokument, og så læse det derfra. Det er noget nemmere at have med at gøre end at skulle modificere dit javascript array, som oven i købet indeholder markup.



Det lyder rigtig fint, men jeg har ikke forstand på hvordan jeg kan gøre det. Hvordan kommer jeg i gang med det? :)



hehe ja okay, det er måske lidt en mundfuld at beskrive på én gang hvis det altsammen er nyt for dig :) Det er dog en rigtig fin øvelse til at få noget god forståelse for hvordan man gør den slags.

hvis du har mod på den opgave, så vil jeg anbefale dig at starte med at sætte dig ind i et serverside sprog som f.eks. php. Din opgave kan løses relativt simpelt med php, mysql og de teknologier du allerede anvender (html og javascript). Hvis du derimod ønsker at løse opgaven ved kun at rette i din ovenstående kode, så er dette også muligt, men du får ikke opnået den samme fleksibilitet.

Så det kommer lidt an på hvad du er ude efter; den hurtige løsning, eller at lære hvordan den slags bør løses "rigtigt" :)



en ting ( ud over dit javascript ) er at du lige skal være opmærksom på, at nedenstående ikke er en super god ide i HTML5 ... brug CSS i stedet. <font> tagget finde f.eks. ikke i HTML5

Fold kodeboks ind/udHTML kode 




t