setInterval virker ikke

Tags:    javascript

Har denne del
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Der kommer en boks med "For"
men ikke med "In"

system.timer kommer med en id hvis jeg alert den efter stumpen men alligvel udføre den ikke det der er inde i den. nogle der kan forklare mig det?



10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du har et eller andet der ikke virker. Og det er ikke setInterval() som ikke virker, men derimod enten din funktion eller noget script der afvikles før dit setInterval() kald.

Du må i gang med console.log() og finde ud af hvor det går galt. Måske, hvis du fjerner den try-catch du har sat omkring setInterval(), kan du få noget respons.

Iøvrigt er jeg ikke særlig stor fan af Klasser/objekter der er afhængige af globale variabler. For hvad sker der hvis man synes at system variablen ikke længere skal hedde system.



Så angiveligt hvis setInterval ikke virker, vil nedestående heller ikke gøre det - prøv det :)

Skal give en alertboks hvert sekund.

Fold kodeboks ind/udKode 




Hej Michael.

Nej det virker desvære hellere ikke.




Det var da sjovt, for den stump jeg har vist virker fint i alle browsere. Måske du har noget andet kode der fejler. :)
Har du prøvet at checke din browsers developer tool?



Som Michael siger, tyder det på koden fejler et andet sted.



se det var også det der undre mig har en script som komer med en alert når der er en fejl og har nu kigget på min kode flere 100 gang og kan ikke finde noget som ikke skal være der. koden kan findes her jugolo.dk/chat/js/system.js



Der er ikke noget der hedder "system" - alt sammen hedder "System" - vær opmærksom på store og små bogstaver.



Må jeg gætte på at du forsøger at teste det på din lokale computer i Google Chrome? Hvis det er rigtigt, så handler det om, at Chrome - så vidt jeg husker - ikke tillader ret meget javascript at køre fra lokale filer :-)



Simon Smith
Kalder den fra min wamp server i FF.

Micheal Larsen:

Det ved jeg men den bliver jo kaldt fra en function som ikke tilgår i classen derfor må jeg bruge den variabel som bliver brugt til at kalde classen.



Helt ening men jeg ville gerne lave systemet i Classer da jeg føler at have mere styr på det.

Og så er det min endeste muglighed synes jeg samt at det ikke er et problem da den kun bliver kaldt fra index.php og ikke andre steder. men hvis du har en bedere ide lytter jeg selvf. :)



t