Musikafspiller i javascript/Jquery

Tags:    javascript jquery

Jeg har fået til opgave at lave en musikafspiller til et programmeringsprojekt og kravene er disse:

• Der skal laves en simuleret musikafspiller i HTML/CSS og javascript/jQuery som kører i en 1 webbrowser på en enkelt hjemmeside (siglepage app). ?



• Tag udgangspunkt i JSON-?len som ?ndes på **** og opbyg en passende model for et CD-objekt og et TRACK-objekt, således at en CD kan indeholde en mængde TRACKS?



• Opret CD- og TRACK-objekter automatisk ud fra JSON-?len. JSON-?len skal ligge eksternt i projektet og må ikke sættes ind som en variabel i JavaScript.?



• Det skal være muligt at vælge CD’er til afspilning, ud fra en liste af CD’er på siden, der viser hvilke CD’er der er til rådighed.?



• Man skal kunne søge efter et bestemt track ud fra enten navnet på track’et eller ud fra kunstneren. En sådan søgning skal vise en liste med tracks der opfylder kriterierne, og herfra skal man kunne vælge hvilke der skal afspilles.?



• Der skal vises en afspilningsliste, der viser de tracks der skal afspilles. Der skal kunne tilføjes både hele CD’er og enkelte tracks til listen. Det skal være muligt at rydde listen.?



• Der skal opbygges en brugergrænse?ade med knapper ?g. knapper som man ville kunne ?nde på en musikafspiller:!

• Play - der starter en “afspilning ”!2

• Stop - der stopper en “afspilning”!

• Frem - der“afspiller” næste track fra listen!

• Tilbage - der “afspiller” forrige track fra listen!

• Shuf?e - der blander afspilningslisten!

• Felt, der viser en liste over tracks der er sat til afspilning?



• Al formatering skal ligge i en ekstern CSS-?l!





Simuleret betyder at der ikke skal afspilles egentlige musik?ler, men der skal blot vises titlen, fra 1 et TRACK-objekt i projektet, på skærmen. Musikafspilleren skal derfor heller ikke selv skifte track, dette gøres med frem/tilbage knapperne.

Viser titlen på tracket i feltet2

------

Indtil videre har jeg lavet dette:
http://omai.dk/Venners%20kode/Nikolaj%20Jenning%20Hansen/

Jeg har fået min liste til at virke med JSON-filen, men mangler "bare" afspilningslisten. Jeg har lavet en rimelig ringe søgefunktion og den mangler at blive gjort færdig (btw nogle forslag til hvordan den kan forbedres? - den opfylder nemlig ikke de præcise krav).
Men nu forestiller jeg mig at jeg skal gøre sådan at jeg kan trykke på nogle cd'er/tracks, som vil åbne en "musikafspiller", hvor jeg kan tilføje/rydde sange og shuffle osv. Men jeg har ingen anelse om, hvordan jeg gør dette. nogle forslag? :)



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
var det nødvendigt at oprette 2 forskellige indlæg :)?



Nej ikke rigtigt - det beklager jeg :) men har bare vildt travlt med det her projekt og håber bare at folk kan hjælpe mig. er nemlig gået helt i stå :(



t