Cronjob af komplet webshop

Tags:    cronjob webshop

Hej

Jeg har brug for et cronjob, som gennegår hele vores webshop www.apuls.dk. Efter lidt søgen har jeg fundet ud af hvordan det opsættes m.v., men problemet vil opstå, når der kommer nye sider på webshoppen.

Er det muligt at opsætte et cronjob, som gennemgår alle sider på hele domænet, uden at jeg skal oprette en linje for hver side og selv definere denne?

Årsagen er at mit cache modul først aktiveres, når en side har været åbnet. Når det er aktiveres går min First Byte Time fra 5,6 sekund til 0,2 sekund, så det er en voldsom forbedring.

Ha' en god dag :-)



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Et cronjob er blot en kommando udført på et bestemt tidspunkt. Hvad dit cronjob er noget du programmere dig ud af.

Hvis du mener at der skal oprettes x-antal cronjobs svarende til x-antal produkter i din webshop, så vil der være grundlag for at lave et script der klarer det.
Så du vil have behov for en brugerflade hvor du indsætter nogle URLer, gemmer dem i en database. Dit cronjob script læser så disse URLer fra databasen, kontakter siden, og derefter sletter linjen fra databasen.

Så burde du være kørende.



Hej Michael

Tak for dit svar.

Det blev dog lidt for avanceret i slutningen ;-)

Du skal vide at jeg ingen erfaring har med programmering, men blot tænkte at hvis der var et sted de kendte svaret, så var det her :-)

Kan du fortælle mig hvordan sådan et script kunne se ud? Bare hvis du kan sende mig i den rigtige retning, så jeg har noget at søge efter :-)

Ha' en super dag :-)



Det er ikke noget jeg har haft behov for, så jeg vil ikke kunne pege dig i en endegyldig rigtig retning. Men prøv at kigge på noget crawler af en art. Faldt over denne http://deepakpathak.in/blog/2012/06/web-crawler-in-javascript/

Men jeg tror ikke at du får det ud af det, som du søger.

Men på en produktside har du 99. requests 48 af dem er til samlet set næsten 1MB billeder. Til sammenligning har eb.dk 149 billeder der samlet set fylder 1.5MB. Stor forskel, og jeg tror du vinder meget ved at få dine billeder optimeret. Især også hvis de går forbi en cache mekanisme.

Har du iøvrigt testet at det ikke er cloudflare, eller andre 3. parts ting der gør dit site langsomt.



Den opføre sig da også lidt underligt den side:

https://www.dropbox.com/s/hcf5gv08b39oyob/Screenshot%202014-03-31%2023.25.46.png ...... ooog nu ser den rigtig ud.



Indlæg senest redigeret d. 31.03.2014 23:26 af Bruger #17081
t