Datasøgning i en app

Tags:    app html5 css3 js jquery

Hejsa.

Jeg ved jeg har en anden tråd om noget andet, men er blevet bedt om at lave en app.

Data i app'en bliver opdateret ca 1 gang om året, så ikke de store udsving i data.

Jeg vil dog gerne kunne søge i den data der er i appen og kunne vise områder hvor mit søgeord indgår.

Basalt handler det om at jeg gerne vil lave en app med fodboldloven så jeg kan søge igennem indholdet og hurtigt finde frem til det jeg søger efter.

Hvordan gør jeg det bedst?
Skal jeg lave det så den søger på min server, eller kan jeg bygge det ind i telefonen så den kun skal opdatere for diverse appstores en gang om året og jeg derved har alt data på telefonen.

Kom meget gerne med løsningforslag på hvordan jeg gør det.

Jeg har tænkt mig at skrive det med PhoneGap.



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er jo fordele og ulemper ved begge måder.

Har du alt på telefonen, så kan den virke offline, hvilket man måske nok er, hvor man vil bruge den. Og så skal du ikke have en server stående til at levere søgeresultater. Til gengæld bliver det sværere at opdatere data og software og at lave brugsstatistikker.

Det er omvendt, hvis appen foretager søgningen via din server.

Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om.



Det bedste vil vel være at lave en hybrid mellem de to? Du opbevarer og vedligeholder din data på en server, hvorfra appen henter det og cacher det når denne åbnes og der er forbindelse. Er der ikke det anvendes blot det data der sidst er cachet.

Det er nemt at lave, og giver dig det bedste af begge verdener, inkl. brugerstatistikken, da appen stadig vil sende en request når den bruges hvor der er internetforbindelse (det er selvfølgelig ukomplet statistik idet alt brug ikke bliver registreret, men det ved du jo på forhånd).



t