Notepad++ GPL Licens

Tags:    notepad++ gpl license

Hej, jeg ville lige spørge om jeg kan bruge notepad++ til at kode et eller andet og selv vælge den licens. Eller kræver GPL licensen bare at alle projekter der lavet med et GPL licensset program at brugens program / hjemmeside skal gøre brug af GPL licens?

Så ville jeg selvfølgelig også gerne vide om en compiler som bruger GPL også kræver det samme? Her hentyder jeg til Cygwin.

Tak for at i gad at kigge her :).



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nej i så fald er du ikke omfattet af GPL licensen.

Hvis du bruger et program (f.eks. Notepad++) til at lave dit program med er du ikke omfattet. Men hvis du indbygger, eller distribuerer, noget omfattet af GPL, er dit program det også. Dette kunne f.eks. være et softwarebibliotek omfattet af GPL.



Indlæg senest redigeret d. 27.05.2014 20:20 af Bruger #14645
Nej i så fald er du ikke omfattet af GPL licensen.

Hvis du bruger et program (f.eks. Notepad++) til at lave dit program med er du ikke omfattet. Men hvis du indbygger, eller distribuerer, noget omfattet af GPL, er dit program det også. Dette kunne f.eks. være et softwarebibliotek omfattet af GPL.


Tusind tak, jeg vidste godt det med et softwarebiblotekt og de andre ting men var i tvivl på det her emne.



Som en lille note vil jeg dog sige, at jeg foretrækker Sublime Text frem for Nodepad++ som jeg efterhånden syntes er lidt outdated.



t