login system

Tags:    mysql php

<< < 12 > >>
hej

jeg kunne godt tænke mig at lave et mere avanceret login. jeg vil gerne have et login system hvor man kommer til hver sin side. fx bruger 1 kommer til siden /bruger1 og den anden bruger kommer til /bruger2. er det nemmest at lave det med MYsql eller kan man bare lave det i php.

Håber i vil hjælpe mig?



11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 20 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad nu hvis dit bruger antal ændre sig?

Er der fælles træk for de steder de skal sendes hen?
Hvad er det for data hver bruger skal kunne se?



Du skal lave det med mysql og php. Og evt. kigget på noget .htaccess og opsætning af dns.



alle sider hvor du bruger login informationerne.



okay tak

der skal ikke være så mange bruger maks 10 eller sådan noget. kan man lave det sådan i mysql med at man bliver sendt forskellige steder hen. an på hvilken bruger man er. og kunne du evt. finde en guide.



System skal bygges rundt om en webshop. Kan man godt gøre sådan at når brugeren bestiller noget så kommer det med ordren på hvad de bestiller. Og kan man evt. Lave det sådan at må får hvad de bestiller på email. Så jeg ikke skal lave et admin system.

Jeg skal så heller ikke bruge et login system hvor man går hver sin "vej" men man skal så kunne se hvem der bestiller



Indlæg senest redigeret d. 02.06.2014 09:59 af Bruger #20939
Hvad er grunden til at du vil programmere det hele selv?



For at få lidt udfordring

ændring

jeg har nu lavet alt det jeg ønsker med hjælp fra en masse toturials.
men har nu et andet spørgsmål hvordan får jeg navnet frem til at der skal fx stå hej .....



Indlæg senest redigeret d. 03.06.2014 19:21 af Bruger #20939
Når du logger brugeren ind, gemmer du så noget i din session?



nej det kør jeg ikke men det burde jeg nok.



Hvis du nu gemmer nogle informationer i din session så er det rimelig nemt.
Jeg plejer at gemme Navn, Brugernavn og ID i session, så har jeg nem adgang til det jeg skal bruge.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Du skal selvfølgelig udskrive det der passer til.
HUSK AT STARTE SESSION



<< < 12 > >>
t