Hvordan skal jeg tilføje en mysql Database

Tags:    java mysql servlet

Hej

Jeg sidder med en større opgave som jeg skal lave lidt planlægning på inden jeg begynder på kodning osv.

Jeg skal finde ud af hvordan jeg skal håndterer min implementering af en mysql database i Eclipse.

Selve opgaven er bygget på 3 lags modellen, hvor de følgende lag er defineret således:

lag 1: Web GUI, dvs HTML/JSP som er knyttet til en servlet som controller.

lag 2: Funktions klasser, som jeg bruger til fx at validere de forskellige input man kan indtaste som bruger på hjemmesiden.

Eksempel kunne være "oprettelse af ny bruger" her skal man fx indtaste password, navn osv, hvor jeg validere indtastninger i funktionslaget.

lag 3: Data Access. Lige nu består den af en objekt klasse, og en klasse hvor jeg har oprettet en arraylist som indeholder disse objekter. (gammel opgave)

Skal istedet for at gemme det i en arraylist, gemme de forskellige værdier i tabeller på en mysql database.

Er lidt i tvivl hvordan jeg netop skal implementerer dette, når en bruger fx oprettes, skal de man indtaster i felterne på HTML siden gemmes i en database.



Hej

Du kan evt. tage et kig på denne artikel - http://www.udvikleren.dk/artikler/367/java-programmering-13.-del/

Du skal formentlig lære at anvende JDBC i stedet for din ArrayList. JDBC er et bibliotek i Java, til at kommunikere med databaser, herunder JDBC (Java DataBase Connectivity). Artiklen jeg linkede til beskriver bl.a. implementering af dette, dog ikke til en web applikation, men en almindelig GUI applikation, men teorien er den samme.

JDBC Basic Tutorial

Selve din trelags model er super god til dette, da du kun skal ændre i dit tredje lag. De to andre lag er allerede bygget og det må formedes at de er meget løst koblede til dit tredje lag, således at du kun kalder metoder og giver det data, mens dine metoder i dit tredje bare skal ændres til at benytte JDBC.

Du skal nok også sørge for at have MySQL connection Driveren i din classpath, for at kunne oprette forbindelser til MySQL via Java. Driveren kan findes her - http://dev.mysql.com/downloads/connector/j/



Indlæg senest redigeret d. 06.06.2014 08:31 af Bruger #4487
Jeg kigger på det, mange tak ;)



Hej Mikkel

Hvilket studie læser du ? :)

Mvh. Kristian



t