PHP PDO OOP Call to a member function prepare

Tags:    php pdo oop

Hej alle sammen jeg får disse fejl / advarsel når jeg kører min kode i PHP

Fejl:

Fatal error: Call to a member function prepare() on a non-object in C:\xampp\htdocs\ZinXan\core\class\DB.php on line 26

DB.php
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Når jeg skal kører min kode
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Tak på forhånd.



Indlæg senest redigeret d. 23.06.2014 18:16 af Bruger #17607
3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Linje. 25. $pdo existerer ikke. Du refererer til $pdo hvor jeg formoder du ville refererer til $this->_pdo



Linje. 25. $pdo existerer ikke. Du refererer til $pdo hvor jeg formoder du ville refererer til $this->_pdo


Nu støder jeg bare på denne fejl når jeg har rettet det.


Warning: PDO::__construct() expects parameter 4 to be array, string given in C:\xampp\htdocs\ZinXan\core\class\DB.php on line 9

Notice: Undefined variable: _pdo in C:\xampp\htdocs\ZinXan\core\class\DB.php on line 26

Fatal error: Cannot access empty property in C:\xampp\htdocs\ZinXan\core\class\DB.php on line 26



Der er en del ting gal:

1) Du bør læse fejlbeskederne, da de åbentlyst forklarer hvad problemet er. :o)
2) http://www.php.net/manual/en/pdo.construct.php Se hvad den 4. parameter bør være.
3) Den fatale fejl får du fordi variablen _pdo ikke eksisterer.
4) På linje 8 forsøger du at give $this->_pdo værdien af objektet PDO. På linje 25 ændrer du lige pludselig på hvorfra dit PDO objekt skal tilgåes.

At en fejl står beskrevet som værende sket på linje. 26, er lidt misvisende. Men gå en linje op, så finder du altid den linje kode der fejler.



Indlæg senest redigeret d. 23.06.2014 21:22 af Bruger #10216
t