Hvordan placerer man html-elementer ovenpå et iframe med Silverlight inden...

Tags:    jquery javascript css html silverlight

Hejsa.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at placere et <div> over et <iframe> hvori der loades en Silverlight-afspiller fra en anden side?

Her et eksempel på hvad jeg prøver på: Fiddle



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu skal jeg ikke snakke for meget, da jeg selv er relativt ny. men da HTML bliver executed i konologisk række følge, så burde det at lave din <div> efter din "iframe" være nok til at placerer din <div> oven på din iframe;

<html>

<iframe id="silverFrame" src="">

</iframe>

<div id="div1">
<p> bla bla (den er over din iframe), håber jeg da. </p>
</div>

</html>

Håber det virker. Det har i hvertfald virket for mig tidligere.
Mvh. Wunder.



Indlæg senest redigeret d. 23.06.2014 18:06 af Bruger #20949
Det er som sådan logisk nok tænkt, Wunder :)

Men i dette tilfælde hvor indholdet af iframe'et loades fra en anden side, som jeg ikke hoster, og der er tale om en Silverlight-afspiller hvis parametre jeg ikke kan ændre i, ser kronologien af html-elementernes rækkefølge på min side, ikke ud til at have indflydelse på hvordan de placeres i forhold til iframe'ets indhold.

Jeg har også postet spørgsmålet på Stackoverflow (http://stackoverflow.com/questions/24291059/div-on-top-of-iframe-with-silverlight-inside) som nok uddyber omstændighederne lidt mere ;)



Har du prøvet at ændre din "iframes" z position, i forhold til din div, med javascript? Om ikke andet så prøv at gøre det "onload()", eller on window load med java. det burde virke så længe du gør det efter din iframe er loadet (:



Har du prøvet at ændre din "iframes" z position, i forhold til din div, med javascript? Om ikke andet så prøv at gøre det "onload()", eller on window load med java. det burde virke så længe du gør det efter din iframe er loadet (:


Ja, jeg har prøvet at lege med z-indexering af iframe'et og div'et :)

Det der besværliggør situationen, som det også fremgår af mit spørgsmål på Stackoverflow, er at Silverlight-afspilleren der loades i iframe'et har windowless-parameret sat til false.

Jeg blev dog for nyligt gjort opmærksom på et workaround, hvor man kan placere html-elementer ovenpå NPAPI plugins, ved at sætte et "dummy iframe" i et "wrapperDiv" så alt html-indhold derefter vises ovenpå alt andent.

Jeg har sidenhen kunne læse mig til, at Microsoft Silverlight også er et såkaldt NPAPI plugin, så jeg havde håbet på at samme fremgangsmetode kunne anvendes... men det lader det dog ikke til.

Jeg krydser dog fingre for, at nogen kender til et andet workaround til html overlaying på Silverlight specifikt.



Hvad med absolut positionering af dit div, er det ikke en mulighed?



t