Remote Database Access

Tags:    php mysql database

Hej med jer :)

Jeg har en server, som gerne skal have adgang til en database på en anden server.
Normalt ville jeg bare connecte med
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Men det kan jeg ikke længere, da det jo ikke er lokalt. Jeg har sat remote access til i ISPconfig, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal gøre nu?
Databasen kører i phpMyAdmin

På forhånd tak



9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal ikke bruge /phpmyadmin. Det er en URL og det kan man ikke.

Det hedder 90.184.233.5 og ikke mere end det.



Hvis det er på en anden server, skal du vel i stedet for "localhost" sætte en "ip-adresse/http-adresse" ind i stedet for.



Har denne host ikke en ip du kan indsætte i stedet for?



Så langt er jeg også kommet, men jeg kan ikke finde den rigtige.
Har prøvet med linket til selve siden, intet. Har også prøvet serv1.mydom.dk (stod under server i ISPconfig), men den giver ikke noget.
Nu har jeg også prøvet med IPen fra siden databasen ligger på, men det giver ikke noget.



Linket skal være til selve databasen siden ikke?.
Det jo der den skal forbinde til selve databasens data.

Kan vel være ip/phpmyadmin ala noget ?.

Ligger den anden database på din egen server eller en webhost?.




Din server tillader med stor sandsynlighed ikke remote-access til din database - det skal du lige slå til i første omgang, for at kunne opnå ønskede resultat.

Der udover skal du connecte med enten en IP eller hostname
Fold kodeboks ind/udSQL kode 

eller hvad end der passer - muligvis også porten mysql lytter på, hvis ikke standard.



Hosten er serv1.mydom.dk
Når jeg indsætter den i min connect istedet for localhost sker dette:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Udskriver fejlen: Connect failed: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known

Jeg googlede lidt og fandt frem til at det havde noget at gøre med http:// så det satte jeg også lige ind, så det blev http://serv1.mydom.dk/phpmyadmin

Samme fejl


Både siden der skal have adgang og databasen ligger på to forskellige webhosts



Indlæg senest redigeret d. 17.07.2014 11:38 af Bruger #16016
Jeg fandt den rigtige ip, og linket (ip/phpmyadmin) er også en phpmyadmin, som jeg kan logge ind på med de oplysninger der står i mysqli connecten.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Dog får jeg stadig
Connect failed: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known

I ISPconfig på siden med databasen har jeg sagt ja til Remote Access og sat blank i Remote Access IPs (det skulle betyde at alle ip har adgang)

HVORFOR får jeg så stadig fejl?



Indlæg senest redigeret d. 17.07.2014 22:15 af Bruger #16016
Jeg kontaktede min host og de siger at jeg ikke kan remote access fra deres server, jeg skal lave databasen hos dem.. Længere historie hvorfor jeg ikke kan det pt, men jeg takker alle for hjælpen med at finde ud af hvordan remote access skal gøres :)

Hav en god dag



t