MVC - help

Tags:    mvc

Hej igen folks.
Nu har jeg siddet og læst en hulens masse om mvcs', og bryder mig egentlig ikke om selv den måde man coder det på. specielt ikke den måde urls fungerer på. Så ville lige høre, er det essentielt at jeg bruger mvc / ville det være dumt ikke at bruge det, og begynde at komme på sit eget koncept? eller burde jeg bare suck it up, og bruge mvc's alligevel?
Mvh. Wunder



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er ingen der siger du skal bruge det. Men det er et godt sted at starte.

MVC er et design pattern, et koncept, en tankegang og en måde at skille data, logik, og visning fra hinanden. Dvs. du hurtigt kan ændre tilgangen til din data uden at bekymre dig om hvordan brugeren håndtere det eller får det vist. Du kan ændre visningen fra HTML, til JSON eller RSS feed uden at bekymre dig om data eller bruger håndtering.

Parsing af URL'er er en funktionalitet, den varierer fra framework til framework, og giver du dig i kast med dit eget framework, så kan du skrive det som du ønsker.

Med PHP5, er det jo også blevet muligt at lave noget der lægger sig op af event-driven design.

.NET følger både MVC, context og en meget lang række af andre patterns.

Se flere design patterns her: http://en.wikipedia.org/wiki/Software_design_pattern



Indlæg senest redigeret d. 26.07.2014 17:08 af Bruger #10216
t