preffesion bachelor i it og økonomi

Tags:    uddannelse

Hej

Jeg blev desværre ikke optaget på studiet i it og økonomi på DTU heller ikke HA(it) på CBS.

Men der er ledige plader på KEA ( BA in Business Economics and IT (international))

Er der overhovedet arbejds muligheder i sådan professionbachelor? uddannelsen er international og forgår på engelsk.

Her er studie indholdet
http://www.kea.dk/fileadmin/user_upload/Uddannelser/BA_in_economics_and_it/Curriculum_Ba_Business_Economics_and_IT_1208.pdf

Kan se op skemaet at de meste at IT delen på uddannelsen består af systemudvikling... er det en form af programmering?

Tak på forhånd




1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmm, det ser da umiddelbart meget fornuftigt ud, ligner HA(it) et godt stykke hen af vejen.

Og da det er en PBA kan du jo altid tage en cand.(it) ovenpå på ITU. Du kan muligvis også søge ind på cand.merc.(it) på CBS, men det kan være der skal noget mere til for at komme ind der.. det kan du jo så altid supplere med.

Generelt bliver programmering og systemudvikling (programming / system development) brugt i flæng til at beskrive de samme ting. Eftersom de bruger begge udtryk vil jeg antage (uden at have gjort andet end at skimme det du linker til), at programming dækker over at lære forskellige kodesprog, mens system development dækker over alt det der ligger udenom, men som stadig indgår i en systemudviklingsproces (analyse og design, krav specificering, modelering etc.)

Jeg ville søge ind på den hvis jeg var dig :) Så kan du altid skifte til en af de andre senere hen, og muligvis få noget merit, eller blot supplere med en kandidat ovenpå. Det er jo fordelen ved en PBA, især hvis man vil læse på ITU.



Indlæg senest redigeret d. 07.08.2014 13:49 af Bruger #12476
t