Arduino code kører langsomt

Tags:    arduino langsom

Hejsa alle.

Jeg sidder og roder lidt med at lave en lille styring i arduino med
4 tmp9700 temperatur sensorer som skal vise temperaturen diverse steder og starte en blæser hvis en af dem bliver for varm. Samtidig med skal der være en lysstyring som jeg gerne ville have til at køre med en encoder og et PWM
output. Men problemet er at når arduinoen udregner de 4 temperaturer så kan jeg ikke bruge en encoder . Den tæller slet ikke. Jeg har så sat en alm. pot ind og bruger den på en analog input og ud fra den kan jeg sagtens styre output fint nok. men fra jeg drejer på potten til der sker noget tager ca 1 sekund.

Nogen som har mod på at fortælle mig hvor det går galt henne i den her kode ?

Fold kodeboks ind/udC++ kode 




1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
nu kender jeg ikke noget til arduino, men ved du hvad funktionen delay gör?

Du har den med i 4 for-loops der hver looper 10 gange, dvs 40 gange körer du delay(100);, som jeg gaar ud fra laver en pause paa 100 millisekunder eller noget i den stil?

Kan det have noget med forsinkelsen at göre?


Edit: Saa googlede jeg det lidt for dig
---------------------------------------


Her er lidt om delay funktionen:

http://arduino.cc/en/Reference/delay

Du maa hellere læse det hele, men her er en forsmag:

>>
While it is easy to create a blinking LED with the delay() function, and many sketches use short delays for such tasks as switch debouncing, the use of delay() in a sketch has significant drawbacks. No other reading of sensors, mathematical calculations, or pin manipulation can go on during the delay function, so in effect, it brings most other activity to a halt.
<<

Der er ogsaa en beskrivelse af hvilke ting der ikke stopper og hvilke andre metoder der er til at styre tid uden at laase alt i ens program.

God fornoejelse med læsningen ;)



Indlæg senest redigeret d. 07.08.2014 10:55 af Bruger #2193
t