Videresendelse af sidste recordID til ny side

Tags:    php mysql

Hej.

Jeg prøver når jeg indsætter data fra en form til en tabel at blive linket til den næste side hvor den skal bruges til at sortere data fra en anden tabel når de hentes frem. Første fil er herunder hvor data indsættes i tabellen ddsmem og herfra er det memID skal hentes frem fra kolonnen ID. Dette skal sendes videre til næste side.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Det skulle gerne når der bliver indsat linke med følgende:
ddsindmeldtbetalt.php?recordID=<?php echo $row_Recordset2['memID']; ?>


Den fil det bliver sendt over til ser sådan ud:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg håber der er nogen der kan og vil hjælpe da jeg har prøvet over 71 løsninger efter at have læst mange artikler på nettet om dette uden held.

På forhånd tak.

//Jess



Indlæg senest redigeret d. 27.08.2014 09:03 af Bruger #20981
10 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa Jess.

Vil du ikke smide det hele ind i en code klamme, det gør det hele meget nemmere at læse.



Jeg skal lige forstå dig ret.

Du har en opret form som submittes til selv samme side, hvorfra du udfører et insert kald til din database.
Dernæst ønskes du at blive videre sendt til en anden side som med det id der bliver lavet i dit insert kald skal sorteres data ud fra, eller er jeg helt galt på den?

I så fald så kan du sende det hele videre via din header.

Så submit side ser således ud:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Din side2 ser således ud:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Husk at når du bruger header så må du ikke sende noget til browseren først, så måske en god ide at lave et tjek på om din submit knap er blevet klikket på
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 27.08.2014 09:40 af Bruger #15663
Kunne du ikke prøve at smide et dump af din database, for jeg er ikke helt med på hvad du mener :D



Du er nød til at knytte kommentarer til linjerne, for der er godt nok meget indforstået i din kode, som for mig ingen mening giver.

Det jeg kan komme frem til, og er slet ikke sikker er følgende i din submit side:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Så skal du bruge super Globalen $_GET til at hente dit recordID ud på din side 2 med.



Du ændre jeg blot navnet på den første eller den sidste variabel i din url.

din url skulle gerne komme til at se således ud:
http://guardian-angel.dk/DDS-Slagelse/ddsindmeldtbetalt.php?recID=167&recordID=24

Blot som et eksempel.



Hej Daniel

Mange tak for informationen. Jeg må undskylde at jeg ikke fik gjort det fra starten men en blanding af træthed og frustration gjorde jeg ikke fik set det var muligt.

Jeg håber dette gør det nemmere da jeg meget gerne vil bede om hjælp til dette for at kunne få afsluttet dette projekt.

På forhånd tak.

//Jess



Hej Daniel

Igen tak for dit svar.

Der er noget mere baggrund til dette og det er mit hoved efter en ulykke for nogle år siden ikke altid sætter den rigtige sammenhæng. I begge tabeller (og ja jeg kan se nu det var dumt) der er en kolonne med ID (som primary index). Det er måske derfor mine forsøg er gået galt at den henter ID fra den forkerte tabel. For at undgå dette var min tanke at det jeg sender videre kalder jeg memID som så kan pege på ID i det opslag side 2 laver i den næste tabel.

Hvis det ikke er for meget at spørge om, må jeg så bede dig prøve at skrive din kode ind i min så jeg kan se hvor jeg laver min fejl og få dette rigtig på plads i mit hoved igen.

Det er ikke ment som pres eller dovenskab, men lidt desperation da hovedet er ved at give efter for projektet.

Venligst

//Jess



Kunne du ikke prøve at smide et dump af din database, for jeg er ikke helt med på hvad du mener :D




http://guardian-angel.dk/guardian_angel_DDS.sql

Venligst

//Jess



Hej Daniel

Mange tak for hjælpen, jeg få nu ID med over dog får jeg 2 forskellige ID over da den forrige side også har et ID med over. Jeg mangler en måde at fjerne det fjerne det på uden den fjerner begge ID altså også det nye jeg får med over.

Linket kommer til at se f.eks sådan her ud:
http://guardian-angel.dk/DDS-Slagelse/ddsindmeldtbetalt.php?recordID=167&recordID=24

ID167 er den der skal bruges og ID 24 er fra den forrige side´s ref.

Har du evt. et sidste tip til dette så er projektet afsluttet.

Håber meget at høre fra dig og uanset hvad så mange tak for den hjælp du har givet mig indtil nu.

Venligst
Jess



Indlæg senest redigeret d. 27.08.2014 22:51 af Bruger #20981
Mange tak for hjælpen Daniel.

Det hele virker nu som det skal så jeg er bare glad for projektet er afsluttet. Fandt ud af den dobbelte URL kom fra side 2 og ikke 1 derfor den blev ved at drille.

Men igen mange tak for din hjælp.



t