PHP Redirect all online users

Tags:    php redirect

Halløj kære udviklere. Jeg sidder i den suppedas, at jeg er igang med at lave en "force logout" knap til en side.

Hvad knappen skal gøre er rimlig simpel:

Redirecte alle online brugere over til logout.php

Men jeg kan simpelthen bare ikke finde en metode, til at gøre det på.

Hvad jeg havde tænkt mig var at:

kalde alle brugere der er online ved at Selecte dem i databasen hvor der står "online" ved deres status

Fold kodeboks ind/udSQL kode 


Men hvordan jeg så laver en redirect på alle idérne er mig en gåde..

Er der nogle der har den fjerneste idé om hvordan du kan gøre dette?

obs: Alle online users har en $_SESSION tilknyttet.... men da der er flere ting der skal ske inden logout så kan jeg ikke bare lave en:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvis du skal redirecte folk mens de er på siden ... så skal du bruge Javascript ... ellers hvis du skal gøre det næste gang de indlæser en side, kan du jo bare checke på om de er logget ind og om knappen er blevet trykket. Hvis de to ting passer, så redirect dem til logout siden.



Men kan du lave et javascript der går ind ligeså snart der bliver trykket på det og aktivere et script for alle filer?



det kan ikke kun laves uden javascript ... men det javascript du skal lave, skal være en ajax loop, der hele tiden pinger serveren og spørger om brugeren skal tviges til at logge ud. Hvis ja så redirect ellers spørg igen. Og sådan skal den bare blive ved og ved.



Alternativt, hvis du har mulighed for at bruge Server Sent Events, kan du undgå ajax long poling, og samtidig logge alle ud idet du trykker på knappen.. men for en mere bagudkompatibel løsning er det nok en metode som dan beskriver du skal bruge.



t