Hvordan laver man flere spillere i java kodning til terningspil

Tags:    java

Hej :)

Hvordan tilføjer jeg spillere til et terningspil jeg har lavet? Der skal være 2 personer, samt skal den stoppe når en af personenerne har nået 40 point. Man har et kast hver. Det er java (eclipse) jeg arbejder med. Jeg kan sagtens sende en kopi af det jeg har lavet, hvis der er behov for det.



10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan gøre noget i stil med dette:

Her er der et array der indeholder scoren af de to forskellige spillere, en variable til at holde styr på, hvis tur det er. En metode til at generer en tilfældig sum imellem 2 terninger, så værdier imellem 2-12..

Den første spiller starter altid, og hver gang der bliver trykket på Enter i konsollen vil der komme et nyt terningkast indtil en af spillerne kommer op på en samlet sum på 40 :)

Håber at det hjalp lidt :)

Fold kodeboks ind/udJava kode 





Det er på grund af den måde den håndterer det vindende slag, det ville måske gøre mere mening, hvis man gjorde følgende:

Fold kodeboks ind/udJava kode 




Upload gerne kildekoden her på udvikleren, så er det nemmere at hjælpe dig videre :)



Fold kodeboks ind/udJava kode 




Indlæg senest redigeret d. 04.10.2014 10:53 af Bruger #21002
Er kommet frem til dette, men har fået en fejl ved terning kast. Hvordan er det jeg får eclipse til at tro, at 2 terninger er et kast?

Fold kodeboks ind/udJava kode 




Indlæg senest redigeret d. 04.10.2014 13:22 af Bruger #21002
Hvilken fejl er det helt præcist at Eclipse giver dig ?

Derudover så bør du nok nærmere gøre noget i stil med dette:
Fold kodeboks ind/udJava kode 




Min fejl, havde overset noget :)



Indlæg senest redigeret d. 04.10.2014 14:35 af Bruger #21002
Det skulle han meget gerne heller ikke gøre, hvis du ligger de 35 point sammen med det nuværende slag så skulle det meget gerne give 40 eller 41 ;)



s



Indlæg senest redigeret d. 04.10.2014 14:29 af Bruger #21002
Fold kodeboks ind/udJava kode 

import java.awt.lang;




Mine erfaringer er ikke de store med kan også vise jer hvordan man koder nogle matematiske udregninger med dette her individuelle stykke materiale!.:) Der på en måde Jeg synes det okay i har fortalt om hvordan man måtte kunne programmere i lange baserede hensigter på god idé og god intellektuel formår jeg også at skrive en spy program eller en computer der er i stand til at lave ip addressen om på min egen server er det ikke noget man plejer at gøre i php script eller i en konsol som ligesom i en slags kladde på skrivebordet?. Men er godt i gang med at formatere min egen computer så jo der er en masse dokumenter og computer spil og programmer der skal rengøres altså nærmere sagt ryddes op i så jo tak for denne her forklaring



Det lyder rigtigt godt i ved hvad i laver!. Ja men ville der på længere sigt også være en måde man laver programmere så som java script og noget med int og Abostrofer I en samtidig med man laver konstanter til det såkaldte programmerings niveau man ville nå til i den store verden!.:) Så jo snak bare med mig om det emne så er jeg stadig frisk til at lære mere om traditioner blandt en af de nuværende formaliteter inden for programmerings verdenen!.:) Man kan da sige i er også dygtige programmører!. Eller det aner jeg jo ikke noget om!. Men ville starte på c# Hvor nemt er det lige egentligt og lærer hvis jeg skal hører jeres mening om denne her sag i dette tilfælde ville jeg starte med at lave et dokumenteret afvisnings program der ved hjælp af for det til at se ud som om det er eller ligger i en hemmelig mappe og ligger det ind i den skrive objekt jeg gerne ville have det skal være i!.:) Så hvis jeg skal gøre det så er det okay for min smag ihvertfald så vidt jeg nu ved af det!.:)



t