Java Kryptering & PHP

Tags:    php java

Hej alle sammen jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg kan kryptere og unkryptere via java når jeg bruger denne teknologi i PHP:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er ingen grund til at udvikle den samme funktion i 2 forskellige sprog. Du kan i Java lave en url post function, hvor du blot indtaster den url der henvender sig til login scriptet, så kunne du evt. lave en parameter der fortæller dig at du kommer fra java applikationen også vil din login scripts output være 1 eller 0, true or false. Hvis 1 så er man logget ind og derefter kør et script, men hvis man modtager 0, kan du lave en alert box.

Her er en kode du kunne rediger til dine behov:

Fold kodeboks ind/udJava kode 


Håber du forstår :-)



Det lyder som om at du skal benytte dig af en web service. Du kan bl.a. læse lidt mere om det her.

Helt konkret er en web service en service, som man kan kalde via f.eks. en URL. du kan så sende nogle data til din service via parametre i din URL. Dette kunne f.eks. være brugernavn og password, der sendes krypteret og med POST metoden til din web service, der så sender noget data retur vedrørende brugeren, hvis han blev logget ind.

Vedrørende kryptering, kan du evt. læse denne guide

Håber det kan hjælpe



Indlæg senest redigeret d. 17.10.2014 17:15 af Bruger #4487
Det virker altså helt galt, du kan ikke blot mixe php og java på den måde. Det er to forskellige sprog. Generelt set, kan man sige at serveren enten kører java, eller også kører den php.



Okay, men det fordi jeg skal lave et login system i java som så også skal virke i PHP. Men ved bare ikke hvordan password så virker. Jeg bruger PHP som server. Men har lavet en application i JavaFX



øh what ?



Tusind tak for hjælpen alle sammen. Martins og Guides forslag virker og tror det det jeg vælger. :)



Absolut kan du da mixe sprog lige så tosset du vil, men det er ikke sikkert, at det giver mening...Apache Commons codec pakken (http://commons.apache.org/proper/commons-codec/) har en crypt() implementering, som er kompatibel med PHPs (og alle andre for den sags skyld):

Fold kodeboks ind/udJava kode 


Gør noget i denne stil:
Fold kodeboks ind/udKode 


Men som andre siger, så giver det nok mere mening, at lade Java applikationen snakke med backend via HTTP.



Indlæg senest redigeret d. 18.10.2014 22:32 af Bruger #2695
Absolut kan du da mixe sprog lige så tosset du vil, men det er ikke sikkert, at det giver mening...Apache Commons codec pakken (http://commons.apache.org/proper/commons-codec/) har en crypt() implementering, som er kompatibel med PHPs (og alle andre for den sags skyld):

Fold kodeboks ind/udJava kode 


Gør noget i denne stil:
Fold kodeboks ind/udKode 


Men som andre siger, så giver det nok mere mening, at lade Java applikationen snakke med backend via HTTP.


Men er der så noget copyleft der? For vil helst ikke havde copyleft på mit program...?



Læs hellere selv Apache licensen: http://www.apache.org/licenses/LICENSE-2.0

Men nej, din egen kode kan have en anden licens, hvis det er det, du vil.



t