Mixer JavaFX og Swing problemer (Linje numre)

Tags:    javafx swing java

Hej alle sammen jeg prøver at mixe JavaFX og Swing med JTextPane (Text Editor) og JTextArea (Linje numre) hvilket går nogenlunde.

Jeg bruger også tabs (JavaFX tabs), til at holde på flere Text Editor og Linje Numre... Men mit problem er at Linje numre kun virker i en af de tabs jeg har åbne. Så de andre tabs linje numre ikke virker her er min kode :

Tabs
Fold kodeboks ind/udJava kode 


TextArea:
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Tak på forhånd, og håber i vil hjælpe. Ha' en god dag :)



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Uha den var tricky. Du deler for meget i dine mange static variabler. Problemet manifesterer sig fordi du kun har en pane og en line i din TextArea fil. I linje 8-9 overskrider du line og pane med en ny af tilsvarende. Når de andre så referrer til pane og line får de dem kun får det sidstnævnte. Hvis du fjerner static i linje 1-2 så virker det, fordi så bruger hver tab sin egen line/pane i stedet for den sidstskabte.



Indlæg senest redigeret d. 14.11.2014 22:15 af Bruger #14645
Tusind tak det virkede... Det var også tricky at få sammensat, men når man skal lave en multiple colored text editor (som ikke kan laves i javaFX uden meget besvær), så er Swing den nemmeste mulighed Xd... :)



Med hensyn til multiple colored text, har du så kigget nærmerer på Rich Text API som javaFX 8 tilbyder ? :)

Derudover er der også skrevet en styledtexteditor, som du kan læse mere omkring her: http://tomsondev.bestsolution.at/2013/02/20/from-styledtextviewer-to-a-styledtexteditor-with-javafx8/

tænkte at du måske ville kunne bruge dette link til noget :)



Med hensyn til multiple colored text, har du så kigget nærmerer på Rich Text API som javaFX 8 tilbyder ? :)

Derudover er der også skrevet en styledtexteditor, som du kan læse mere omkring her: http://tomsondev.bestsolution.at/2013/02/20/from-styledtextviewer-to-a-styledtexteditor-with-javafx8/

tænkte at du måske ville kunne bruge dette link til noget :)


Ja, men så den er i Eclipse's licens hvilket ikke lige er den licens jeg vil bruge... Grunden til den er det er vist fordi den bruger noget fra deres editor...

Men altså med JTextPane så burde det hele være nemmere og licens frit :)



t