Domain management

Tags:    dns ns

Hej.

er der nogen der kender et godt sted hvor man kan styre sine domains fra, har prøvet med:
gratisdns.dk
dnsimple.com

men er på udkig efter et sted hvor man kan ændre name server (NS) på sit domain til noget andet end deres, hos dnsimple kan man kun ændre NS på subdomains.


nogen forslag?

EDIT:

jeg har fundet ud af man kan på dnsimpe, ved ikke om de har lavet om eller jeg bare har overset det før :)

https://dnsimple.com/domains/<domain.tld>/name_servers/edit



Indlæg senest redigeret d. 27.12.2014 12:53 af Bruger #3427
6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Følger lige denne.



Hvilken type domæner har du? Er det f.eks. .dk domæner?



Hvilken type domæner har du? Er det f.eks. .dk domæner?


jeg har alle typer .dk, .com, .net osv

.dk har jeg ændret NS hos DK Hostmaster.

kunne bare være rart at have alle sine domains et sted.



Lige netop med .dk har vi det problem, at DK Hostmaster er et sole-registry. Dvs. at man ikke slipper udenom DK Hostmaster med .dk domæner, hvorimod med langt de fleste andre TLD'er, har valgt en anden model (shered registry), således at du via domæneleverandør komplet kan forvalte dine domæner. Herunder ændre navneservere, fornye domæner og ændre kontaktoplysningerne. Til denne gruppe hører de andre domænetyper du nævner (.com, .net og .eu).

For at ændre navneserverne for dem, skal du kontakte den udbyder, hvor du har registreret domæner. Det kan godt tænkes, at nogle ikke tilbyder den service og udelukkende ønsker at du benytter deres navneservere, men så kan du sagtens flytte domænerne til en anden udbyder, hvor det er muligt. Det er netop også en af fordelene ved shared registry modellen, at du frit kan vælge den leverandør, som matcher dine ønsker bedst.

Jeg er ret sikker på, at GratisDNS tilbyder dig at redelegere domæner registreret via dem til andre navneservere.



Det kan du med BlackHost.dk uden problemer.



Jeg er ret sikker på, at GratisDNS tilbyder dig at redelegere domæner registreret via dem til andre navneservere.

jeg har lige købt et .eu hos dem for at teste, da jeg kun havde .dk der, så tænkte det kunne være derfor jeg ikke kunne se NS som en option, men kan stadig ikke se NS nogen steder.

har du et bud på hvor jeg finder det hos GratisDNS?

Det kan du med BlackHost.dk uden problemer.

Har kigget lidt på dem, syndes det virker lidt uprofessionelt, men tak for budet :)
kan være jeg vælger at give dem et forsøg hvis jeg ikke kan finde andet.



t