Flere blogs på samme domæne

Tags:    wordpress

Jeg har en side i Wordpress, som jo er rigtig godt til blogs. Mit spørgsmål går på, om det er muligt at lægge flere blogs på samme side - uden at kunne en masse programmering? hvad sker der hvis jeg bare installerer WP igen - kan man det? Det skal helst være på url.dk/her og ikke her.url.dk...

I kan se siden her: nordiskspil.

Beklager hvis det er et noob spørgsmål, jeg er ikke så rutineret, og måske skal jeg bare lade en WP programmør gøre det, men hvis det er let vil jeg gerne lave det selv og spare udgiften :)



5 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er intet i vejen med at have flere wordpress installationer på samme side. Du skal blot huske at pre-fixe tabelnavnene under installationen, så de ikke overskriver hinanden (dette er fint forklaret i forbindelse med installationen af wordpress). Som udgangspunkt hedder alle tabeller wp_*, men her kan du ændre dem til f.eks. blog1_* for blog 1, blog2_* for blog 2 osv.

Du kan ligeledes få domæner til at pege ned i de enkelte wordpress installationer, hvis du vil det. F.eks. kan du have følgende struktur på dit webhotel:

example.com/_blog1
example.com/_blog2
example.com/_blog3

og herefter sætte din dns op, således at www.blog1.com viser indholdet af example.com/_blog1, www.blog2.com viser indholdet af example.com/_blog2 osv.



Wordpress har faktisk bygget en funktion der gør dette muligt, uden at skulle installere wordpress flere gange.

Du burde kigge på wordpress Multisite:

http://codex.wordpress.org/Create_A_Network

Selve setup kræver lidt programmerings forståelse, men den guider dig igennem alle trin, så det burde ikke være særlig advanceret.

Held og lykke med det :-)



Hej Kristian og Guides, mange tak for jeres svar! Hav en god jul :)



Det kan du gøre på flere forskellige måder.

1. Der findes plugins der kan klare det for dig.
2. Du kan "Snyde" på en måde ved at bruge kategorier :)
Så er der andre som guides og Kristian har skrevet.

God jul og godt nytår



Tak for det Alexander, jeg har faktisk også lige været lidt ved at se på det med kategorier, det virker som en fin light-version for mig. i hvert fald til at starte med.. God jul!



t