Hvordan laver man "page indicator" på en one page?

Tags:    javascript php active menu onepage

Hej alle,


Findes der en nem måde at lave "page indicator" eller "aktivt menupunkt" på en one page hjemmeside?

Jeg har søgt og søgt, men kan ikke finde nogle nemme løsninger. Jeg er ikke en mester-koder, så det skal være noget forholdsvis enkelt kode.

Kender nogen af jer eventuelt nogle gode tutorials eller videoer, der viser, hvordan man kan gøre?

Jeg håber I kan hjælpe :-)





4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt -1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Du kan benytte funktionen basename() og dernæst GLOBAL SERVER til at finde sidens url (navn.php).

Hvis url (navn.php) findes smider du en værdi som f.eks hedder $active = "active" og hvis ikke $active = "".

Nu kan du så lege lidt i CSS med din selector, hvordan dit HTML anchor skal agere såfremt din klasse "#active" findes.

Giver det mening? Beklager jeg ikke giver kode eksempler, men i min optik bør man selv forstå processen fremfor bare at skrive af.

Ovenstående er et meget basalt eksempel, det kan laves på en million måder.

Mvh.




Indlæg senest redigeret d. 01.01.2015 11:56 af Bruger #17610
Du siger en one-page hjemmeside ... er vi ikke enig om, at der så kun er én side? Og dermed ikke noget PHP kan håndtere ?



Tak for svar! Men jeg skal bruge det i forbindelse med eksamen, så jeg kunne godt tænke mig noget helt konkret javascript eller php, som jeg er i stand til at forklare :-)



t