Fra mysql til mysqli - lidt problemer med udtræk

Tags:    mysql mysqli

Hey,

Jeg er endelig gået i gang med at omskrive min kode fra det gamle MySQL til det nye MySQLi - ikke PDO men prepared statements.

Jeg bruger relationer i op til flere tabeller og har i den sammenhæng problemer med at trække den rigtige række ud af den rigtige tabel.

Til at starte med trækker jeg indholdet af $b_username ud af den "øverste" tabel (blogpost) og dernæst trækker jeg $b_username ud af venstre tabel(blogkommentar).

Jeg har nu behov for at genbruge den første (øverste) del af mit udtræk, men dette skal foregå nederst i koden - altså under venstre tabel udtræk.

Hvis jeg bare laver "echo $b_username", vil den udskrive indholdet af venstre tabel(blogkommentar - men dette indhold vil ikke altid findes, da blogpost ejer måske ikke har lavet en kommentar til egen post endnu.

Sagen er at jeg vil lave noget lignende; Hvis blogpost ejer($b_username) er logget ind, så vis en anden slags formular end den standard.

Skal jeg ud i noget GLOBAL eller hvordan skal jeg greje den.

Håber I kan forstå mig, ellers spørg :)



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad med, at du bare bruger 2 forskellige variabler?




- ikke PDO men prepared statements.

i PDO kan du også anvende prepared statements, og det er klart forbedret i PDO.

hvordan ser din nuværende code ud i det gamle API ??

der er ikke nogle der tvinger dig til at bruge prepared statements i mysqli, men du kan få større sikkerhed, og forbedret performance ved at loope din sql

kom hurtigt igang med prepared statements under mysqli læs http://www.eksperten.dk/guide/1480




t