jQuery dynamiske elementer

Tags:    jquery javascript

Kære udviklere,

Står med et lille problem i forbindelse med at oprette nye elementer med jQuery til en div-boks.

Er igang med at lave et dynamisk kalender-system, hvor man kan ansøge om ferie og fri-dage over en længere periode. Dette gør man fra et popup-vindue jeg har udviklet (en div-boks der har display none/block).

I det popup-vindue er det muligt at vælge datoen man vil holde fri/ferie på (er lavet statisk i html'en). Hvis man ændrer den valgte måned i select-menuen opdaterer den antal dage i den måned, i den anden select-menu.

Jeg har så lavet et lille plus-link, hvor man kan tilføje en slut-dato hvis ens ferie/fridag skal vare længere end den valgte dato. Dette bliver tilføjet vha. javascript.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Mit problem er dog at jeg ikke kan lave en såkaldt "handler" på mine select-elementer. Ligesom at måneden ved første dato bliver ændret, og antal dage bliver opdateret, vil jeg gerne kunne opdatere slut-datoen således at ved at ændre på valgte måned, opdaterer den antal dage i den valgte måned.

Dette kan jeg ikke få til at virke når elementerne bliver oprettet vha. javascript.

Har prøvet noget ligende det her
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Men den reagerer slet ikke på funktionen. Jeg ved at dette er grundet af at elementerne er oprettet vha. javascript. For jeg har lavet ligende funktion/handler til de statiske elementer i html'en, og det virker helt fint.

Har læst mig frem til at man kan gøre dette vha. data-sets, men aner ikke hvordan.

Nogen der kan hjælpe?



Indlæg senest redigeret d. 03.02.2015 20:11 af Bruger #16025
3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er ikke helt sikker på om dette vil virke. Men prøv det her i stedet til din change handle.
Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Det ser ud til at fungere. Prøvede dog bare med en simpel alert. Men hvordan skulle man hente data fra et select element? Med $(this) eller?


UPDATE 3/2/15 22:25
Har løst scriptet! Tusind tak for hjælpen.
Her er løsningen på overstående problem :-)

Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Indlæg senest redigeret d. 03.02.2015 22:25 af Bruger #16025
Jquery Access elements in a document: Without a JavaScript library, web developers
educba



t