ASP og Personal Webserver

Tags:    asp webserver abyss

Akut problem. Kører lige nu Abyss webserver på min laptop til at teste nogle ASP-sider af. Pludselig fortolkes ASP-siderne ikke, men browseren vælger at tilbyde at downloade filen i stedet. Ingen problemer med alm. HTML eller selve serveren, der kører fint. Problemet opstod efter en opdatering af Windows. Nogle der ved hvad der evt. kan være sket?



1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er der tale om ASP.NET eller ASP (Classic) ? ASP Classic, tidligere kendt som bare ASP, er nemlig ret forældet, så det er muligt at din windowsopdatering har nuket nogle indstillinger din server afhænger af for at kunne fortolke det. Det burde dog være muligt at få til at virke igen, da Microsoft så vidt jeg ved stadig udbyder legacy understøttelse for sproget.

At siden tilbyder at downloade filerne betyder at webserveren enten ikke har en ASP-fortolker, eller at fortolkeren er fejlkonfigureret (fx kigger på den forkerte filendelse). Jeg ville undersøge hvordan din server er sat op til at fortolke ASP, og gennemgå opsætningen trin for trin for at være sikker på, at alting står som det skal. Lidt hurtig googling leder mig til denne side, der måske kan give lidt input: http://www.aprelium.com/abyssws/asp.html



t