Skjult billedegalleri som kan vises ved login

Tags:    php mysql

Hej.

Jeg har brug for noget hjælp.

Jeg har min hjemmeside som hovedsageligt er for min vennegruppe,
hvor man kan logge ind og læse seneste nyt om, hvad der sker for
os hver i sær.

Jeg vil gerne kunne lægge billeder ind på siden som man KUN kan se når man er logget ind.

Mit login er lavet i PHP og MySQL.

Jeg har søgt efter muligheder i snart 2 uger og kan ikke komme i nærheden af nogen løsning.

lige nu ligger de i en mappe der er bskyttet med .htaccess,
men så skal man jo logge ind i mappen for at kunne se indholdet.
Kan jeg eksempelvis give php siderne lov til at hente billederne i mappen uden at man skal til at logge ind igen?

Håber mit spørgsmål er til at forstå og at der er en der kan hjælpe.

Hilsen
Jørn



6 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Jørn

Nu kender jeg ikke PHP, men gætter på du kan vel bare lave en side med et login, som videresender dig til en anden side der loader billederne fra mappen?
Du kan så hvis du vil have sikkerhed på, lave at siden der loader billederne ser på om der ligger en værdi i sessionen om de er logget ind og hvornår etc?



Tror vist jeg fik forklaret mig lidt forkert. :'(
Det jeg mente var at hvis billederne ligger i en mappe, at man så ikke kan tilgå dem via URL.
Fandt ud af at lave noget rewriterule i min .htaccess fil, sådan at filer kun kan hentes via siden. En side hvor man selvfølgelig skal være logget ind for at kunne se.
Ved så ikke om det kodningsmæssigt den rigtige måde at gøre det på. :)



Hej Jørn.

Den er egentlig ret simpel.

Du har jo allerede et login script, så er det jo blot at beskytte den side der skal vise billederne.

Du sætter sikkert en eller ander værdi når du logger dem ind, det kunne fx se sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 






Hej Jørn

Jeg synes det er den mest korrekte måde at gøre det på, for det med at tilgå en mappe direkte er for mig noget gris medmindre man logger ind på maskinen, eller som dig får det ordentligt præsenteret via en side der gør det lidt mere lækkert.
Specielt billeder der vil man gerne have den bare præsenterer de første 10 som man kan se, og så kan klikke for at se flere, eller den lazyloader dem når du kommer længere ned.
Synes din løsning lyder fornuftig :)



Godt at høre jeg er på det rigtige spor.
Det er jo vigtigt at kode "ordenligt". :D



Det er det nemlig Jørn og derfor også godt at spørge (selv nogle gang når man ikke er tvivl fordi man så måske glemmer noget), så god fornøjelse med det :)



t