jQuery "scale" effekt

Tags:    jquery php

Hej alle sammen.
Nu håber jeg der er en eller lidt flere venlige sjæle her inde, der kan hjælpe mig. Det drejer sig om min side: http://www.zanzion.dk/design

Jeg har tabs, som nogle kloge hoveder sikkert kan regne ud på ingentid. Jeg er jo vild med effekten, men problemet er der opstår så mange irriterende problemer med disse tabs. (Disse kan uddybes)

Jeg tænker derfor, at man jo må kunne lave denne effekt med teksten alene også - udenfor tabs. Nu er jeg ingen jQuery ekspert, så derfor søger jeg netop hjælp her inde.

Jeg tænker, man kunne lave en side for hver punkt i menuen (visuel indentitet, logo, visitkort osv.) På disse sider, vil jeg lave to div:
1. Til menupunkterne
2. Til indholdet.

Menupunkterne vil blive nogle, som selvfølgelig bare bliver includet med php, så jeg ikke skal have de samme links ind på hver side.

Mit spørgsmål er så bare nu, hvordan kan jeg lave effekten til teksten? Så når man trykker på "Logo" så går den ind på logo.php og udføre effekten som på nuværende?

Jeg håber nogle kan hjælpe mig.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan sætte dine css classes på dit indhold til siden, når siden er loadet.

Dit script bruger pt 2 css classer til at scalere op og ned .. og der bruges ikke noget jQuery til at lave selve animationen, det er bare CSS hvor jQuery så fjerner/tilføjer klassen på den aktuellle tab.

Du vil sagtens kunne gøre det samme via pageload.



Kodemæssigt tror jeg lige du tabte mig :) Er det noget du kan hjælpe mig og har lyst til lige at hjælpe med?



Det kan jeg da godt



Tusind tak, jeg smider dig lige en besked :)



t