Font regler til kommercielt brug

Tags:    typografi fonts

Hej derude, jeg er ikke helt sikker på om dette forum er det helt rigtige, men jeg prøver alligevel.

Som overskriften indikerer har jeg brug for noget hjælp med font-reglerne til kommercielt brug. Jeg har været inde og downloade forskellige gratis fonte til kommercielt brug, vil det så sige at hvis jeg vælger at lave et billede med de her fonte, så er det lovligt for mig at tage penge for det her billede?

Der er med fontene en tilhørende fil hvor der står flg.:

1. Copyright
QuigleyWiggly is the intellectual property of its respective author, provided it is original, and is protected by copyright laws in many parts of the world.

2. Usage
QuigleyWiggly may be downloaded and used free of charge for both personal and commercial use. Personal use refers to all usage that does not generate financial income in a business manner, for instance:

- personal scrapbooking for yourself
- recreational websites and blogs for friends and family
- prints such as flyers, posters, t-shirts for churches, charities, and non-profit organizations

Commercial use refers to usage in a business environment, including:

- business cards, logos, advertising, websites for companies
- t-shirts, books, apparel that will be sold for money
- flyers, posters for events that charge admission
- freelance graphic design work
- anything that will generate direct or indirect income.

Er det så ikke korrekt forstået at jeg må bruge denne font, og få penge for det?

Håber på nogle svar! :)

Hilsen fra Lea.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Selvfølgelig må du ikke bruge fonten privat hvis du generer en indtægt på den. Generere du en indtægt overgår den til kommercielt brug.

Og så er der følgende tekst:
QuigleyWiggly may be downloaded and used free of charge for both personal and commercial use.

:)



Jeg ville mene at du IKKE må bruge den og få penge for det, da der står:


2. Usage
QuigleyWiggly may be downloaded and used free of charge for both personal and commercial use. Personal use refers to all usage that does not generate financial income in a business manner, for instance:

Så hvis du generer indkomst på det (personligt eller kommercielt), så må du ikke bruge den sådan.
Der hvor du har downloadet den fra, har sandsynligvis et sted ud kan give et par $ for at købe en licens til at bruge den hvor du tjener penge på den.



Hej Lea,

Det er helt korrekt, at du må bruge fonten til kommercielt brug jf. licensen ovenfor.

Det står klokke klart, at "QuigleyWiggly" kan downloades og bruges gratis i både personlig og kommerciel regi.

Jeg googlede lidt rundt, og det ser ud til, at det er en Nick Curtis, der har designet fonten. Såfremt du fortsat er i tvivl, kan du fange ham på følgende mail: himself(a)nicksfonts(dot)com.


Må du have en god tirsdag.




Jeg ville mene at du IKKE må bruge den og få penge for det, da der står:


2. Usage
QuigleyWiggly may be downloaded and used free of charge for both personal and commercial use. Personal use refers to all usage that does not generate financial income in a business manner, for instance:

Så hvis du generer indkomst på det (personligt eller kommercielt), så må du ikke bruge den sådan.
Der hvor du har downloadet den fra, har sandsynligvis et sted ud kan give et par $ for at købe en licens til at bruge den hvor du tjener penge på den.


Det forklares bare hvad personlig brug er. Så teksten forklarer at personlig brug er alt som ikke genererer en indkomst.





t