apache postfix virtuel servers opsætning

Tags:    mail apache ubuntu

Hejsa, jeg har opsat en ubuntu-server med webmin og dertil apache, mysql og postfix...

det hele funker sådan set, men der er en detalje jeg ikke kan få til at virke i postfix...

når jeg sender mail, så skal jeg i postfix angive et domain, og det giver ikke så meget mening når der er virtuelle servere på den...

jeg har brug for at afsender domain kan stå som

website1.dk, website2.dk og website3.dk

og ikke bare hardcodet til fx. website1.dk...

jeg har lagt mærke til at det giver problemer i nogle tilfælde når jeg skal sende mail fra mit PHP script, så bliver de ikke modtaget hvis ikke "afsenderdomain" er det samme som hvad der sendes fra...

- dvs. det er altså kun et spørgsmål vedr. afsendelse, ikke modtagelse af mail på serveren, da dette håndteres af en 3. part...


hvis jeg prøver at sende en mail fra PHP script fra hver af de forskellige sites, så kan jeg se dette i headeren på mailen.:

Received: from website1.dk (unknown [xx.xx.xx.xx])
Received: by website1.dk (Postfix, from userid 33)
Message-Id: <20150626001135.ECCD511C0085@website1.dk>

men dette skal jo være anderledes, når jeg fx. sender fra nogen@website3.dk
så skal det jo hedde website3.dk i Recieved from, by og i message ID...

som nævnt hvis det ikke stemmer med "afsender" domain, så er der nogle mailboxe som ikke modtager mailen :-( - hvis jeg så retter det manuelt i postfix med så domain passer med afsender, så kommer de fint frem, men det er jo ikke muligt i praksis da alle sites køre side om side...

jeg har støvsuget nettet, men synes kun der er tråde omkring "modtagelse" på virtuelle domainer i postfix, hvilket ikke er det jeg skal bruge umiddelbart.

- jeg har ligeledes prøvet at lægge virtual-min på webmin, men det kunne jeg ikke få til at gøre noget heller





t