omdømme af it-arbejdssteder og programmørstillinger

Tags:    net

Hej alle!
Jeg har valgt at oprette denne tråd, idet jeg savner en hjemmeside, hvor man kan se og vurdere forskellige it-konsulenthuse og andre arbejdspladser, der operer med programmør-stillinger.
Jeg finder det nødvendigt at der findes en hjemmeside som testpilot eller ligende, hvor man kan skrive en anmeldelse af en arbejdsplads, hvor man har været ansat som programmør. Jeg oplever at der er kæmpe forskel mellem hvor man kommer hen og bliver ansat som systemudvikler/programmør.

Jeg ved ikke om sådan en hjemmeside, rettet mod programmører / system udviklere allerede findes, hvis ikke så er jeg interesseret i at få lavet sådan et. Jeg er selv web udvikler og vil gerne sammen med andre arbejde på at få stablet sådan en hjemmeside op på benene.

Håber på at høre fra jer derude!



Hej Adam,

Jeg kender ikke selv til nogle steder, der vurderer arbejdspladserne set fra medarbejdernes synspunkt. Men det lyder da som en rigtig god idé at få lavet sådanne et sted.. Det nærmeste jeg kan komme i tanke om, er at alle virksomheder, der har ansatte skal lave en APV(arbejds plads vurdering) en gang om året. Men denne kan man jo desværre først læse, når man er ansat.



Glassdoor er sådan en side. Den henvender sig dog ikke udelukkende til programmører, men der jo også andre roller i et IT firma som kunne have noget at sige om firmaet:
http://www.glassdoor.com/Overview/Working-at-KMD-EI_IE109336.11,14.htm




t